Firma Nikola Motor Company poinformowała na swoim koncie twitterowym o rozpoczęciu seryjnej produkcji ciężarówki z napędem elektrycznym – Nikola Tre. Produkcja ruszyła w amerykańskiej fabryce firmy w Coolidge w Arizonie, ale model będzie wkrótce powstawał także w Europie.
Elektryczna ciężarówka Nikola Tre w produkcji seryjnej
Produkcja w fabryce w Arizonie ruszyła 21 marca, o czym firma Nikola poinformowała kilka dni później, prezentując m.in. zdjęcia z placu przyprodukcyjnego. Jednocześnie poinformowano, kiedy według planów korporacyjnych ma rozpocząć się produkcja modelu Tre w europejskiej fabryce Nikoli w Ulm (Niemcy). Przewidywana data to czerwiec 2023 r. Fabryka w Ulm należy do koncernu IVECO, z którym Nikola ma umowę partnerską. Technicznie, model Tre jest bliskim krewnym IVECO S-Way.
Zakulisowo mówi się, że uruchomienie produkcji modelu Tre już w marcu, mimo trwającego kryzysu w dostawach półprzewodników i niektórych surowców, jest związane z chęcią wyprzedzenia Tesli, która z produkcją swojego modelu Semi ma ruszyć dopiero w przyszłym roku.
Jeszcze przed uruchomieniem taśmowej produkcji Nikoli Tre, do klientów trafiło 18 egzemplarzy przedprodukcyjnych modelu, a kolejne 22 trafią do nowych właścicieli wkrótce. Dlaczego to istotna informacja? Gdyż gotowe ciężarówki z Arizony nie zjadą zbyt szybko z linii produkcyjnych. Firma chce dostarczyć od 300 do 500 pojazdów do końca roku. Pierwsze będą gotowe najwcześniej pod koniec półrocza, w związku z obecnymi problemami z dostępem do komponentów. Przychód firmy ze sprzedaży ciężarówek jest szacowany na od 90 do 150 milionów dolarów w 2022 r. Gdyby nie kryzys, produkcja mogłaby wynieść kilkukrotnie więcej. Szacuje się, że moce produkcyjne fabryki w Arizonie w 2023 r. będą wynosić nawet 20 000 ciężarówek rocznie.
Elektryczna ciężarówka produkowana seryjnie – dane techniczne Nikola Tre
Nikola Tre to ciągnik siodłowy z napędem elektrycznym, zdolny do wygenerowania maksymalnie 563 km zasięgu. Pojazd jest oferowany z myślą o krótkich zastosowaniach dystrybucyjnych. Ładowanie jego akumulatorów do wartości ok. 80% pojemności trwa ok. 100 minut pod warunkiem wykorzystania ładowarki prądu stałego 350 kW lub 200 minut przy ładowarce 175 kW. Całkowita pojemność akumulatorów wynosi 753 kWh. Silnik pojazdu generuje moc 480 kW (645 KM).
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Fabian18, 5 października 2022, 22:41 0 0
Nikola tree jest mocniejsza niż. Volvo fh
Odpowiedz