IVECO dostarczy Grupie Hegelmann 160 ciągników siodłowych

18 lipca 2022, 10:15

Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG. Pojazdy te powiększą zieloną flotę, liczącą 20 samochodów ciężarowych IVECO napędzanych LNG.

 

– W swojej działalności Grupa Hegelmann mogła się bezpośrednio przekonać, że samochody ciężarowe IVECO S-WAY LNG stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu; potwierdzeniem tego jest nowe zamówienie, które Grupa złożyła po nabyciu pierwszych 20 ciągników, znacznie powiększając w ten sposób swoją flotę zasilaną gazem ziemnym. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać jej działania na rzecz dekarbonizacji transportu– to zobowiązanie, które w IVECO podzielamy i które sprawiło, że od ponad 25 lat jesteśmy pionierem w zakresie technologii gazu ziemnego – John Venstra, szef działu ds. kluczowych klientów IVECO.

Ciągniki siodłowe na gaz dla Hegelmann

Zamówione pojazdy IVECO S-WAY LNG/CNG to standardowe ciągniki siodłowe 4×2 wyposażone w obszerną kabinę Active Space z wysoką linią dachu. Ciągniki napędza zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 13 o mocy 460 KM spełniający normy emisji Euro VI Step E. Pojazdy ciężarowe LNG są wyposażone w dwa zamontowane po obu stronach pojazdu 540-litrowe zbiorniki skroplonego gazu ziemnego, które zapewniają łączną pojemność co najmniej 390 kg skroplonego gazu BioLNG i zasięg do 1600 kilometrów, w zależności od scenariusza eksploatacji.

Pojazdy ciężarowe napędzane CNG mają cztery zbiorniki gazu zamontowane po lewej i po prawej stronie, każdy o pojemności całkowitej 160 kg, które zapewniają zasięg do 670 kilometrów. Zastosowanie biometanu umożliwia Grupie Hegelmann znaczne ograniczenie emisji dwutlenku azotu i sadzy, a także emisji CO2 – do 95 procent w porównaniu z samochodem ciężarowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym, a wręcz uzyskanie ujemnego śladu węglowego w sytuacji, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych. Zaletą jest to, że pojazdy zasilane gazem mogą pracować również w „strefach eco”­­ ­‒ na przykład nie podlegają zakazowi nocnej jazdy samochodów ciężarowych po autostradzie A12 w dolinie Innu.

Wyposażenie ciężarówek dla Grupy Hegelmann

Zgodnie z wymaganiami Grupy Hegelmann nowe ciągniki siodłowe IVECO S-WAY LNG otrzymały dodatkowe wyposażenie mające na celu podniesienie komfortu codziennego życia kierowców. Jeśli chodzi o miejsce pracy kierowcy możemy tu wymienić fotel kierowcy Premium posiadający regulację odcinka lędźwiowego i barkowego oraz ogrzewanie i wentylację, radio DAB+ i boczne rolety przeciwsłoneczne po obu stronach. Wypoczynek zapewnią: automatyczna klimatyzacja zintegrowana z ogrzewaniem postojowym oraz dodatkowa izolacja termiczna kabiny.

W wyposażeniu kabiny znajdziemy również 50-litrową lodówkę Premium z zamrażalnikiem, inwerter gniazdkiem 230 V, wiele gniazd USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych, a także szeroką, wygodną leżankę jednoczęściową i przestrzeń bagażową o kubaturze przekraczającej 600 litrów. Dodatkowe wyposażenie obejmuje również układ monitorowania ciśnienia w oponach, wyświetlacz obciążenia osi, reflektory w technologii LED i wiele innych elementów.

– W obecnej sytuacji zwyżkujących cen gazu LNG decyzja nie była prosta, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej – powiedział Andreas Schmidt, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Hegelmann / dyrektor generalny Hegelmann Niemcy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!