Stacje MOL już wkrótce w Polsce. Węgrzy chcą dokonać rebrandingu „niezwłocznie”

2 grudnia 2022, 9:53

Na mocy umowy pomiędzy PKN Orlen i Grupą LOTOS, 410 stacji Lotos weszło w posiadanie węgierskiej Grupy MOL. Spółka wydała właśnie komunikat o zamiarze niezwłocznego przeprowadzenia rebrandingu. Orlen zachował część stacji Lotos, które wcieli do swojego brandu (ten proces już trwa).

Lotos zniknie z rynku już na początku 2023 roku

Grupa MOL poinformowała, że wchodzi na polski rynek oficjalnie od 2 grudnia 2022 r. Wprowadzenie marki MOL rozpocznie się ze skutkiem natychmiastowym. Grupa ma w swoich ambicjach rozbudowę sieci swoich stacji paliw, nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach.

Transakcja pomiędzy PKN Orlen i Grupą LOTOS oraz Grupą MOL została zawarta 12 stycznia 2022 roku. W jej wyniku Węgrzy nabyli ponad 410 stacji paliw Lotos. Umowa jest konsekwencją decyzji Komisji Europejskiej z lipca 2020 r. zatwierdzającej przejęcie Grupy LOTOS przez PKN Orlen, pod warunkiem realizacji transakcji sprzedaży pakietowej, zapewniającej utrzymanie silnej konkurencji na polskim rynku paliw. Pakiet ten obejmował sprzedaż niektórych aktywów przez PKN Orlen, a MOL wygrał przetarg i stał się nabywcą ponad 410 stacji paliw, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podpisując dokumenty transakcyjne w styczniu 2022 roku.

W ramach transakcji MOL sprzedaje również 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji, otwierając PKN Orlen drogę do wejścia na słowacki i węgierski rynek detaliczny paliw. Sprzedawane stacje na Węgrzech mają zostać przekazane ORLEN Unipetrol w kilku turach.

Wprowadzanie marki MOL na polski rynek rozpocznie się natychmiast, a ambicją Grupy MOL jest jak najszybsze zakończenie rebrandingu nowej sieci. Stacje paliw Slovnaft Polska działające w południowej Polsce również zostaną przekształcone pod markę MOL, co zwiększy łączną liczbę polskich stacji MOL do blisko 500.

Grupa MOL wprowadzi do Polski nową markę

Planowane jest również rychłe wprowadzenie do Polski marki Fresh Corner, oferującej na stacjach MOL jedzenie i kawę. Grupa MOL była pionierem na wielu regionalnych rynkach, na których została wprowadzona marka Fresh Corner, za sprawą zaoferowania w stacyjnych sklepach takich produktów jak nabiał, ciastka i świeże pieczywo. Podstawą oferty są oczywiście kawa i hot dogi. 

Grupa MOL chce także szybko udostępnić swoje standardowe usługi polskim klientom. Wprowadzi również swoje paliwa premium, wykorzystując produkty pochodzące z polskich rafinerii wraz z unikalnymi dodatkami.

Grupa MOL jest obecna w Polsce już od 1997 roku. Od 2004 r. MOL jest notowany na warszawskiej giełdzie, a blisko 20% jego zagranicznych inwestorów to Polacy. Polska jest  naturalnym rozszerzeniem portfela Grupy MOL. Mając około 2000 stacji paliw w regionie, Grupa MOL jest przekonana, że wniesie nowe pomysły i propozycje wartości, wraz z bardzo konkurencyjną usługą detaliczną.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!