Firma UFI Filters kontynuuje współpracę z FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies). Włoska grupa wybrała technologię filtrów oleju napędowego UFI do nowej generacji silnika FPT F28 Stage V.
Integracja wielu funkcji w jednym kompaktowym module to podstawowa zaleta systemu filtracji UFI, która przyczyniła się do popularności tego produktu. Zarówno filtr, jak i filtr wstępny oleju napędowego, są zamontowane na jednym wsporniku z aluminiowego odlewu ciśnieniowego, łączącym funkcje pompy zalewowej, grzałki, czujników temperatury i obecności wody.
Czujnik temperatury i grzałka są niezbędne do optymalnego zarządzania termicznego olejem napędowym, szczególnie w najtrudniejszych warunkach. Silnik jest przeznaczony do zastosowań rolniczych, takich jak specjalistyczne ciągniki sadownicze i winnicowe Carraro „Agricube Pro”. Tego typu czujniki elektryczne są niezbędne, aby zagwarantować pracę czterocylindrowego silnika, również w otwartym terenie i w najzimniejszych miesiącach, zwiększając jego wydajność i obniżając zużycie. Pompa zalewowa jest praktycznym elementem podczas wymiany wkładu filtra, który wprowadza prawidłowo olej napędowy do obiegu.
Filtr wstępny odgrywa kluczową rolę w filtrowaniu największych cząstek, a jego podstawową funkcją jest oddzielanie wody od paliwa. Dlatego jest on wyposażony w czujnik obecności płynu, sygnalizujący, kiedy należy opróżnić odseparowaną wodę za pomocą zintegrowanego z czujnikiem kurka spustowego. Posiada on również medium filtracyjne celulozowo-syntetyczne, opracowane przez UFI w technologii FormulaUFI.H2O, gwarantujące zdolność separacji wody na poziomie 95%, zgodnie z normą ISO 16332, i zdolności filtracji do 98% cząstek większych niż 20 mikronów. Pozwala to wydłużyć okres między wymianami do 600 godzin pracy. Filtr główny może również bazować na tej samej formule, pozwalającej na dokładną filtrację, ze zdolnością separacji na poziomie 95% dla cząstek do 4μm, zgodnie z ISO 19438.
– UFI Filters jest synonimem niezawodności, nie tylko w przypadku pojazdów osobowych, ale również silników o większej mocy, pracujących w najtrudniejszych warunkach, m.in. w maszynach rolniczych. Kompaktowość, wysoka wydajność i niski wpływ na środowisko to główne atuty, które sprawiły, że ten 2,8-litrowy silnik otrzymał nagrodę „Diesel of the Year 2020”. Jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy przyczynić się do tego sukcesu dzięki systemowi filtracji, opracowanemu wspólnie z naszym klientem – mówi Rinaldo Facchini, CEO UFI Filters Group.
Komentarze