W ubiegłym roku liczba elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych rosła szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Volvo Trucks sprzedało już ponad 4 300 elektrycznych pojazdów w ponad 38 krajach. W Europie, Volvo Trucks jest liderem z 32% udziałem w rynku elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności. W Ameryce Północnej, natomiast, prawie połowa zarejestrowanych w 2022 roku wszystkich ciężarowych elektryków, to pojazdy Volvo.
W 2022 roku rynek elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności (≥16 ton) w Europie wzrósł o 200% do 1041 ciężarówek, a Volvo Trucks ma największy udział w tym rynku.
– Chociaż rynek elektrycznych samochodów ciężarowych jest wciąż niewielki, trend jest wyraźny – wielu naszych klientów rozpoczyna teraz przejście na elektromobilność. Zamierzamy towarzyszyć tej transformacji i dążymy do tego, aby w 2030 roku, 50% naszej globalnej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych, stanowiły pojazdy elektryczne” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycnych ciężarówek w 2019 roku, firma sprzedała ponad 4 300 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 38 krajach. Obecnie Volvo oferuje najszerszą gamę produktów w branży, obejmującą sześć modeli produkowanych seryjnie, przeznaczonych do najróżniejszych rodzajów transportu w miastach i pomiędzy nimi.
– Mamy teraz gamę produktów, które mogą obsługiwać większość rodzajów transportu, a co za tym idzie – klientów z niemal wszystkich segmentów – kontynuuje Roger Alm.- Uważamy, że misją Volvo Trucks jest wspieranie naszych klientów w realizacji tego celu.
Komentarze