Rośnie skala kradzieży w transportach

21 lutego 2023, 14:23

Kradzieże ładunków w regionie EMEA są znacznie częstsze niż można by przypuszczać. Według najnowszej analizy Stowarzyszenia Ochrony Transportu Towarów TAPA, w ciągu 546 dni zarejestrowano ponad 11 tys. takich zdarzeń, a średnia wartość strat wynosi ponad 86 tys. euro. Niestety, w 2023 r. spodziewany jest wzrost kradzieży ładunków i problemów z zaburzeniem łańcucha dostaw. Jak można zabezpieczyć towary przed tego typu przestępstwami i ich skutkami?

Kradzieże ładunków w transporcie stanowią poważne zagrożenie dla branży logistycznej i handlu. Skala tego zjawiska rośnie z roku na rok. Potwierdzają to wyniki nowego raportu TAPA na temat kradzieży ładunków w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Łączna wartość strat poniesionych z tego powodu w badanym okresie wyniosła ponad 126,5 miliona euro. Zjawisko jest wynikiem zarówno zwiększenia wartości przemieszczanych towarów, jak i braku powszechnego stosowania wystarczających środków bezpieczeństwa. W dalszym ciągu wiele firm transportowych nie jest w stanie poradzić sobie z rosnącym ryzykiem kradzieży, co prowadzi nie tylko do strat finansowych, ale również do utraty reputacji i zaufania klientów.

Kto stoi za kradzieżami z transportów?

Ze względu na globalną niestabilność gospodarczą za masowe straty odpowiedzialne są przede wszystkim tzw. zorganizowane grupy przestępcze (ZGP). Są one szczególnie zainteresowane przywłaszczeniem towarów o dużej wartości, przeznaczonych do późniejszej sprzedaży na czarnym rynku. Trzeba przyznać, że ZGP stają się także coraz bardziej kreatywne w swoich rabunkach.

Wykorzystują one różne techniki, takie jak podszywanie się pod oficjalne firmy transportowe, pozyskiwanie od informatorów danych o trasie przejazdu, a następnie ukrywanie się na niej i przeprowadzanie napadu czy wykorzystywanie szpiegowskiego oprogramowania, aby śledzić pojazdy i uzyskać dostęp do ważnych informacji, takich jak czas przybycia, miejsce postoju i rodzaj ładunku.

Jak można zabezpieczyć się przed skutkami kradzieży?

Platforma logistyczna C.H. Robinson wprowadziła niedawno na rynek oparte o własną technologię nowe rozwiązanie Value Protect Solution (VPS). Jest to metoda zabezpieczania przesyłek firmowych, która obejmuje zwiększenie oszczędności, niezawodności i widoczności.

– Zidentyfikowaliśmy problemy branży, przeanalizowaliśmy nasze spostrzeżenia oparte na danych i dopasowaliśmy je do obaw naszych klientów, co znajduje odzwierciedlenie w naszej nowej usłudze. Celem rozwiązania Value Protect jest wspieranie podstawowej działalności naszych klientów i pomoc w walce z rabunkami – mówi Bartosz Boguszewski, Menedżer ds. Value Protect Solution w C.H. Robinson.

Na czym dokładnie polega Value Protect Solution?

Nowe rozwiązanie firmy C.H. Robinson ma na celu zapewnienie klientom spokoju podczas transportu ich towarów bez strat. Zawiera w sobie trzy połączone czynniki:

  • Sieć wysoko wykwalifikowanych przewoźników – zapewnia swoim klientom elastyczność, dając dostęp do certyfikowanych przewoźników, którzy przestrzegają wymogów bezpieczeństwa TAPA i lokalnych przepisów
  • Zaawansowane rozwiązania do monitorowania w czasie rzeczywistym – klienci mogą otrzymywać dodatkowe wskazówki dotyczące optymalizacji łańcucha dostaw za pośrednictwem platformy Navisphere, która dostarcza wskazówki, prognozy oraz możliwość analizowania danych z przeszłości i optymalizowania rozwiązań.
  • Dedykowany zespół ekspertów ds. łańcuchów dostaw – klienci mogą korzystać z pomocy najlepszych fachowców w branży, wykorzystując ich rozległą wiedzę na temat złożonych rozwiązań logistycznych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!