Prometeon przedstawia nową oponę H02 Pro Trailer

27 lutego 2023, 13:21

Gama opon Serie 02 marki PIRELLI rozszerza się: pojawiła się H02 Pro Trailer,
nowa linia zaprojektowana do zastosowania w naczepach o dużych ładunkach i objętościach, jedno- lub wieloosiowych. Sprawdzając się w transporcie dalekobieżnym, zastępuje ona wcześniejszą ST:01 Neverending Super Single i jest już dostępna w całej Europie i w Turcji w następujących rozmiarach: 435/50R19.5 i 445/45R19.5.

– Dzięki inwestycjom w badania i rozwój, jakich dokonaliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat, przegląd asortymentu i wprowadzenie nowych produktów z gamy Serie 02 przyspieszy w 2023 r. – tłumaczy Alexandre Bregantim, Chief Technical Officer Prometeon Tyre Group. – Naszym celem jest zawsze dostarczać naszym klientom produkty zapewniające najwyższą wydajność.

Linia H02 Pro Trailer korzysta z opracowanych przez Prometeon innowacji technologicznych („Prometeon Engineered”) i została zaprojektowana, aby zapewnić wysokie poziomy wydajności i zoptymalizowane koszty operacyjne. Oferuje nowe standardy bezpieczeństwa i nośności, a także kategorię zużycia paliwa, która obecnie stanowi Klasę A dla 435/50 i Klasę B dla 445/45. W porównaniu z poprzednią linią daje ona zwiększone bezpieczeństwo (+20%, dzięki lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni, oznaczeniu 3PMSF i nowej konstrukcji bieżnika); nośność (+10%, do 10 ton na oś); zmniejszony opór toczenia (-20%) w celu mniejszego zużycia paliwa. Montaż opony
został również usprawniony (+20%).

W porównaniu z konkurencją H02 Pro Trailer jest najlepsza w swojej klasie w rozmiarze 435/50 R 19.5 pod względem zużycia paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i zewnętrznego hałasu toczenia, natomiast rozmiar 445/45 R 19.5 przoduje pod względem indeksu nośności (ze 160 do 164), będąc także jedynym modelem wśród swojej konkurencji z segmentu premium z oznaczeniem 3PMSF i czujnikiem RFID.

Jak cała gama Serie 02, linia H02 Pro Trailer posiada oznakowanie zimowe 3PMSF (które można nadać jedynie oponom przechodzącym konkretną próbę zdefiniowaną w rozporządzeniu EKG ONZ nr 117), jest wyposażona w czujnik RFID (urządzenia identyfikacji radiowej) i korzysta z homologacji głównych europejskich producentów pojazdów.

Niektóre innowacje wyróżniające H02 Pro Trailer obejmują:

  • SWITe (Spiral Wire Technology) – drut w opasaniu o nowej geometrii i zwiększonej średnicy sprzyja trwałości i odporności
  • HR4B (High Resistance 4 Belts) – konfiguracja opasania zaprojektowana w celu zwiększenia elastyczności osnowy i wytrzymałości strukturalnej karkasu, jednocześnie poprawiająca wygodę użytkowania, trwałość i możliwość bieżnikowania
  • SHTB (Super High Tensile Belt) – kord wykonany ze stali o wysokiej wytrzymałości, dzięki czemu zapewnia elastyczność i zapobiega rozprzestrzenianiu się korozji, gwarantując wytrzymałość i żywotność karkasu
  • COBe (Cross Over Bead) – wzmocniona stopka w połączeniu z nową geometrią metalowych drutów zapewnia elastyczność, wytrzymałość i nośność
  • DLTC (Dual Layer Tread Compound) – zewnętrzna warstwa bieżnika zapewnia wysoki przebieg, trzymanie się drogi i skróconą drogę hamowania; wewnętrzna warstwa pomaga ograniczać akumulację ciepła i zapewnia niższy opór toczenia przy większej integralności bieżnika.

Nowy produkt zaprojektowano w celu zapewnienia wysokich standardów wydajności w
zakresie oszczędności paliwa, bezpieczeństwie i nośności, które wyróżniają linię H02 Pro Trailer. Jej bieżnik cechuje się sześcioma wzdłużnymi rowkami sprzyjającymi równomiernemu zużyciu, przy czym dwa zewnętrzne są większe dla zapewnienia skutecznego odprowadzania wody i lepszych właściwości jezdnych; cztery rowki środkowe są węższe dla zwiększenia sztywności bieżnika oraz zapewnienia maksymalnego przebiegu i niższego zużycia paliwa, przy wysokiej wydajności na mokrej nawierzchni.
Żebra charakteryzują się specjalnymi cylindrycznymi kanałami, które sprzyjają stabilności i hamowaniu na mokrej nawierzchni. Rowki środkowe cechują się zmienną geometrią w celu zapewnienia odpowiedniej trakcji na mokrej nawierzchni przez cały okres użytkowania opony, przy zmniejszonym poziomie hałasu i poprawie komfortu akustycznego na zewnątrz pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!