Ulice polskich miast coraz gęściej zapełniane są pojazdami z napędem elektrycznym. Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe zamówiły nowy autobus elektryczny, który już niedługo zacznie przewozić pasażerów. Prezentacja nowego nabytku odbyła się w dosyć niestandardowy sposób.
Testy elektrycznego autobusu Yutong U12 w Warszawie
Na warszawskie ulice wyjedzie nowy autobus elektryczny Yutong U12, który firma Busnex Poland niedawno zaprezentowała… na deskach Nowego Teatru. „Elektryk” ma 12 metrów długości, na jednym ładowaniu osiąga nawet 400 kilometrów, a jego przyciągająca uwagę stylistyka została doceniona nagrodą Busworld Design Award podczas Busworld Europe. Możliwości autobusu jako pierwsze w Polsce sprawdzą stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe podczas długodystansowych testów.
– Warszawa nie tylko jest polskim liderem w zakresie inwestycji w zeroemisyjny transport, ale plasuje się także w ścisłej czołówce europejskich stolic pod względem rozwoju elektromobilności. Jeżeli dodamy do tego rozbudowany system komunikacji miejskiej, otrzymamy ambitne wyzwanie, które chętnie podjęliśmy. Yutong U12 zagości na warszawskich ulicach przez najbliższy rok, co pozwoli potwierdzić jego wysokie parametry eksploatacyjne w różnorodnych warunkach – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie przeprowadzą długodystansowe testy Yutonga U12, które potrwają 12 miesięcy. Wszystko po to, aby sprawdzić elektryczny autobus w różnych warunkach pogodowych i temperaturach. Nowy „elektryk” wyjedzie na linie 106 oraz 178. Drogowy debiut modelu U12 zbiegł się z objęciem przez markę Yutong pozycji lidera europejskiego rynku autobusów elektrycznych. Raport Chatrou CME Solutions wskazuje, iż awansowała ona na pierwsze miejsce z 479 zarejestrowanymi w 2022 r. „elektrykami”, co dało jej 11,5% udziału w rynku.
– Miejskie Zakłady Autobusowe od lat realizują politykę czystego ekologicznego transportu. Jesteśmy jednym z europejskich liderów zielonej komunikacji miejskiej posiadając 160 autobusów elektrycznych. Planujemy kolejne zakupy taboru zeroemisyjnego, dlatego testujemy autobusy elektryczne różnych firm, w tym pojazd marki Yutong – mówił prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, Jan Kuźmiński.
Jaki zasięg będzie miał autobus? Czy będzie wygodny?
Zeroemisyjny autobus Yutong U12 wyróżnia nawet 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu, osiągany dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności oraz rekuperatorowi energii – umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Nowy „elektryk” posiada również najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę.
O komfort i wygodę pasażerów dbają m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie oraz siedzenia wyposażone w ładowarki USB. Konstrukcja autobusu jest niskopodłogowa, odpowiadając na potrzeby osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. Yutong U12 jest przyjazny także dla kierowcy, zapewniając mu panoramiczny kokpit, zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę – również zdalną – kluczowych danych i parametrów.
O innym autobusie tej marki, który już porusza się po polskich drogach można przeczytać w tym artykule:
Autobus elektryczny zamówiony przez gminę Jawornik Polski został dostarczony
Komentarze