Seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Renault Trucks właśnie rozpoczęła się w fabryce Bourg-en-Bresse. Zakład montuje samochody ciężarowe marki od 60 lat, a obecnie rozpoczyna produkcję modeli Renault Trucks E-Tech T i C. Przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, pojazdy te są najnowszymi modelami w elektrycznej gamie producenta.
Zakład Renault Trucks w Bourg-en-Bresse, który działa od 1964 roku, będzie teraz montować również Renault Trucks E-Tech T i C. Te 44-tonowe samochody ciężarowe, zaprojektowane odpowiednio do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, są najnowszymi modelami całkowicie elektrycznej gamy francuskiego producenta, która jest najszersza w Europie i obecnie może znaleźć zastosowanie w prawie wszystkich zastosowaniach miejskich i regionalnych.
Adaptacja obiektów przemysłowych
Chcąc sprostać produkcji tych 44-tonowych elektrycznych samochodów ciężarowych, Renault Trucks zainwestowało w przekształcenie i adaptację swoich zakładów przemysłowych, a także w budowanie umiejętności swoich pracowników. Producent wykorzystuje swoje czteroletnie doświadczenie w produkcji elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w zakładzie w Blainville-sur-Orne i stosuje te same zasady oraz najlepsze praktyki w Bourg-en-Bresse.
Modele Renault Trucks E-Tech T i C są montowane na tej samej linii co ich odpowiedniki z silnikiem Diesla, a następnie przechodzą na dedykowaną powierzchnię 5200 m2 – do strefy Renault Trucks E-Tech – gdzie wykwalifikowani operatorzy i technicy wykonują czynności związane z elektryfikacją, a mianowicie montaż elektrycznego modułu napędowego (EDU) oraz montaż przekładni i akumulatorów. Po tym etapie pojazdy wracają do procesu produkcji seryjnej, który obejmuje testy osiągów i próby torowe w celu zagwarantowania ich niezawodności i jakości.
Dekarbonizacja nowych działań biznesowych
Renault Trucks E-Tech T i C obejmują praktycznie wszystkie zastosowania w budownictwie miejskim i dystrybucji regionalnej. Niezależnie od tego, czy transportowane są, przykładowo, towary, materiały lub odpady przemysłowe, pojazdy można dostosować do każdego typu zabudowy dzięki trzem rodzajom przystawki odbioru mocy (PTO): elektrycznej, elektromechanicznej lub od skrzyni biegów, otwierając tym samym możliwość dekarbonizacji nowych obszarów działalności miejskiej i regionalnej.
Renault Trucks E-Tech T i C o masie całkowitej zestawu do 44 ton dostępne są w wersjach ciągnik siodłowy 4×2 i 6×2, z długą kabiną i rozstawem osi 3900 mm. Natomiast podwozia dostępne są w wersji 4×2, 6×2 i 8×4 tridem, z krótką lub długą kabiną, z jedenastoma rozstawami osi do wyboru w zakresie od 3900 do 6700 mm. Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (660 KM). Aby zaspokoić potrzeby klientów w zakresie zasięgu i rodzaju działalności, Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w zestawy czterech do sześciu akumulatorów litowo-jonowych, zapewniających od 390 do 540 kWh energii. Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Pojazdy te będą mogły pokonać do 300 km na pełnym ładowaniu i do 500 km z szybkim ładowaniem pośrednim mocą 250 kW trwającym jedną godzinę (w przypadku pojazdu wyposażonego w zestaw 6 akumulatorów). Ogniwa i moduły akumulatorów są dostarczane przez Samsung SDI i montowane w Gandawie w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, którego częścią jest Renault Trucks.
Komentarze