DHL modernizuje sposób dostaw części zamiennych na terenach miejskich

, 14 czerwca 2013, 15:47

DHL modernizuje rozwiązanie dostaw części dla logistyki posprzedażowej w sektorze motoryzacyjnym. Firma będzie wykorzystywać swoją sieć lokalnych centrów dystrybucji i korzystać z aut elektrycznych w metropoliach. Przy tej okazji DHL korzysta ze współpracy z Renault, który pomaga w zarządzaniu flotą i zapewnia elektryczne wersje Kangoo.

– „Wyzwanie polegające na umożliwieniu zrównoważonej mobilności musi być realizowane przez globalną sieć zaufanych partnerów. Dzięki zacieśnieniu relacji z DHL dążymy do połączenia know-how i siły innowacji obu naszych firm” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, Starszy Wiceprezes, Pion Sprzedaży Korporacyjnej Renault.

W przeciwieństwie do zwykłego sposobu dostawy części zamiennych do warsztatów i salonów samochodowych w oparciu o przewidywane potrzeby, DHL wykorzystuje dostawy just-in-time, co pozwala zmniejszyć zapasy u producentów i w salonach samochodowych. Podobnie jak w nowoczesnej fabryce, materiały wymagane do konserwacji i napraw są zamawiane jedynie wówczas, gdy są potrzebne. Bliskość ośrodków logistycznych sprawia, że salony samochodowe dostają części zamienne często w ciągu 2,5 godziny od złożenia zamówienia. Rozwiązanie to jest już dostępne w różnych miastach europejskich w Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii, Niemczech, Danii, Szwecji i Norwegii, a także w Chinach, Los Angeles i w Miami. Jest ono oparte na sieci logistycznej DHL i współpracy pomiędzy działami: DHL Supply Chain zajmuje się magazynowaniem, gospodarką odpadami i zarządzaniem zamówieniami, a DHL Express zajmuje się transportem.

– „Potrzeby klientów są najważniejsze dla producentów samochodów, a znaczenie jakości i szybkiej obsługi posprzedażowej stale rośnie. Ma to także wpływ na logistykę. DHL znalazło zrównoważone rozwiązanie, które pozwala ciąć koszty, redukuje emisje CO2 oraz poprawia jakość i szybkość dostaw. Rozwiązanie to faktycznie przynosi zyski wszystkim zainteresowanym stronom, od producentów, przez dealerów samochodów, do klientów, oraz przyczynia się do realizacji celów w zakresie ochrony klimatu zarówno dla DHL jak i dla naszych klientów” – powiedziała Manoella Wilbaut, Dyrektor Globalny ds. rozwoju komercyjnego sektora motoryzacyjnego, DHL Global Customer Solutions.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!