W Opolu odbyło się uroczyste otwarcie nowej fabryki TitanX – producenta chłodnic do pojazdów ciężarowych oraz autobusów. W portfolio fabryki znajdują się także produkty przeznaczone do samochodów osobowych.
Fabryka chłodnic do ciężarówek w Opolu została otwarta
We wtorek 16.01.2024 do nowej fabryki TitanX w Opolu na uroczystość z okazji otwarcia tejże zaproszono wielu znakomitych gości. Wśród najważniejszych osobistości obecnych na wydarzeniu należy wymienić m.in prezydenta miasta Opole, Panią ambasador Indii w Polsce, prezesa Tata AutoComp – właściciela TitanX, marszałka województwa opolskiego oraz CEO TitanX. Ponadto do udziału w wydarzeniu zaproszono kontrahentów TitanX i przedstawicieli zaprzyjaźnionych marek.
Wydarzenie rozpoczęte zostało wystąpieniami najważniejszych gości, którzy podkreślali, jak istotna jest nowo otwarta fabryka, która przynosi korzyści dla miasta, jak i regionu. Lokalni włodarze podkreślali swoją wolę kontynuacji współpracy z TATA i innymi podmiotami chcącymi produkować w ich regionie. Przedstawiciele strony inwestorskiej z kolei wyrażali swoją wdzięczność za owocną współpracę z gospodarzami regionu oraz budynku fabryki. Prezes TATA AutoComp, Pan Arvind Goel, obiecał, że gdy tylko fabryka zacznie przynosić zyski, część zarobionych pieniędzy trafi do organizacji charytatywnych wspierających najbiedniejsze osoby w promieniu 25km od fabryki.
Jak wygląda produkcja chłodnic w fabryce TitanX w Opolu?
Po oficjalnym przecięciu wstęgi uczestnicy wydarzenia zostali zaproszeni na wycieczkę po zakładzie, podczas której zaprezentowane zostały szczegóły procesu produkcji wytwarzanych tam komponentów.
Pierwszym etapem produkcji chłodnic jest formowanie surowego aluminium. Następnie z uzyskanych półproduktów wytwarzane są rdzenie chłodnic. Jako że aluminium w tym stanie jest bardzo miękkie, rdzenie chłodnic następnie trafiają do pieca. Tam w temperaturze 600°C uzyskują one pożądaną twardość. W kolejnym etapie chłodnice uzbrajane są w plastikowe elementy, po czym trafiają na stanowisko testowe. Są tam sprawdzane ciśnieniowo pod kątem ewentualnych wycieków.
Włodarze fabryki zapowiadają poszerzenie jej działalności o produkcję plastikowych elementów chłodnic przy pomocy form wtryskowych do plastiku. Zapowiadają, że ich celem jest osiągnięcie samowystarczalności fabryki, która będzie wymagała dostaw wyłącznie surowcowych. Każdy z elementów produkowanych w Opolu chłodnic będzie już za jakiś czas powstawał w jednej fabryce.
Proces produkcji chłodnic w fabryce TitanX jest wysoce zautomatyzowany, a pracownicy korzystają z urządzeń ułatwiających im pracę. Maszyna produkująca rurki przeprowadza w pełni zautomatyzowany proces produkcji od surowego aluminium w formie taśmy zwiniętej na rolce aż do gotowego półproduktu.
Gdy dwóch pracowników położy na taśmie podawczej pieca rdzeń chłodnicy, kolejni pracownicy odbierają gotowe rdzenie po drugiej jego stronie.
Zautomatyzowany jest również proces uzbrajania chłodnic w części wykonane z tworzywa sztucznego. Pracownik przy użyciu specjalnego podajnika przekazuje rdzeń maszynie, następnie umieszcza w wyznaczonym miejscu element plastikowy, a resztą zajmuje się maszyna.
O fabryce TitanX w Opolu
Najnowszy budynek kompleksu przemysłowo-logistycznego CTPark Opole zwiększył przestrzeń produkcyjną TitanX Engine Cooling w Opolu o 18 320 m². Dzięki rozbudowie firma zatrudnia obecnie około 150 pracowników, jednak celują oni znacznie wyżej. Zgodnie z zapowiedziami już za kilka lat liczba zatrudnionych osób ma osiągnąć pułap w okolicach 500 wakatów. Obecnie fabryka produkuje chłodnice na pierwszy montaż do pojazdów marek Scania, MAN, Volvo, a także Jaguar, Land Rover i inne. Zarząd TitanX jest już w trakcie planowania kolejnej rozbudowy fabryki w Opolu o około 8700 m².
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 stycznia 2024, 8:19 1 0
Super
Odpowiedz