Volvo Trucks wprowadza nowy silnik przeznaczony do kultowego modelu Volvo FH16. Dzięki mocy do 780 KM i momentowi obrotowemu 3800 Nm, nowy 17-litrowy silnik poradzi sobie z różnymi zadaniami transportowymi, zapewniając jednocześnie oszczędność paliwa i trwałość. Nowy silnik jest przystosowany do zasilania biopaliwami.
Nowy silnik, opracowany z myślą o wymagających zadaniach transportowych, jest dostępny w trzech wariantach mocy; 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zwiększono do 3000 Nm, 3400 Nm i 3800 Nm. Wyższy poziom mocy i momentu obrotowego przekłada się na szybszą reakcję silnika przy większej oszczędności paliwa.
– Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasz nowy silnik. To naprawdę arcydzieło i efekt inżynierii na światowym poziomie. Wersja 780 KM to najmocniejszy silnik w branży. Pokonując strome podjazdy z maksymalnym obciążeniem, nie chcesz utknąć z powodu zbyt niskiego momentu obrotowego i mocy. Dlatego skoncentrowaliśmy wszystkie nasze wysiłki na tym, aby silnik D17 był bardzo mocny, niezawodny i responsywny. Dla naszych klientów oznacza to szybszą realizację pracy i mniejsze zużycie paliwa – mówi Marcos Weingaertner, Menedżer Produktu w Volvo Trucks.
Silnik D17 jest wyposażony w pojedynczą wydajną turbosprężarkę, która zwiększa szybkość reakcji silnika. Opatentowana przez Volvo konstrukcja falistego denka tłoka optymalizuje spalanie i zmniejsza emisję spalin, podczas gdy nowy układ wtryskowy zapewnia oszczędność paliwa, a zwiększone ciśnienie w komorze spalania zapewnia wysoką moc wyjściową.
Moc hamowania silnikiem w całym zakresie prędkości została poprawiona, co zapewnia lepszą reakcję silnika. Umożliwia to szybką zmianę biegów i skutkuje mniejszym zużyciem klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych.
Przystosowany do pracy na biopaliwach
Nowy silnik D17 jest przystosowany do pracy na paliwie HVO (hydrodrafinowanym oleju roślinnym) we wszystkich zakresach mocy. Wersja o mocy 700 KM jest również przystosowana do zasilania 100% biodieslem (B100). Skrzynię biegów zmodernizowano tak, aby wytrzymała moment obrotowy do 3800 Nm, a sprawność wewnętrznej skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3000 Nm i 3400 Nm
– Jestem przekonany, że klienci i kierowcy docenią większą siłę hamowania silnikiem, a także możliwość jazdy na paliwie HVO i biodieslu. D17 to fantastyczny silnik do fantastycznej ciężarówki, a wszyscy nasi klienci, którzy w codziennej pracy polegają na Volvo FH16, będą teraz mieli do dyspozycji jeszcze potężniejsze narzędzie, które ich wspomoże.– mówi Marcos Weingaertner.
Rozpoczęcie sprzedaży Volvo FH16 z nowym silnikiem zaplanowano na połowę 2024 roku. Uruchomienie produkcji planowane jest na drugą połowę 2024 roku.
Nowy silnik jest dostępny w Volvo FH16 Aero oraz najnowszej wersji Volvo FH16.
Komentarze