Grupa DHL złożyła zamówienie na łącznie 178 nowych IVECO S-Way CNG dla swojego oddziału Post & Parcel Germany, powiększając swoją flotę do ponad 450 pojazdów zasilanych CNG. Nowe ciężarówki zasilane bioCNG jeszcze bardziej zmniejszą ślad węglowy Grupy DHL i znacząco przyczynią się do dekarbonizacji transportu drogowego.
Technologia sprężonego gazu ziemnego jest obecnie najbardziej rozpowszechniona na rynku, infrastruktura jest ciągle rozwijana, dlatego pojazdy zasilane CNG są łatwiej dostępne w porównaniu z innymi alternatywnymi systemami napędowymi.
Nowe pojazdy będą wykorzystywane przede wszystkim w transporcie międzywęzłowym, w centrach przesyłek DHL, do odbioru przesyłek od klientów, a także w dostawach miejskich do urzędów pocztowych.
IVECO S-WAY CNG z zabudową furgon
Spośród zamówionych jednostek, 161 stanowią podwozia AD190S34/P CNG wyposażone w zabudowy furgonów, które będą wykorzystywane na krótszych, jednodniowych trasach. Zastosowano dwuosiowe podwozia ciężarowe w układzie napędowym 4×2 o dopuszczalnej masie całkowitej 19 ton z kabinami dziennymi Active Day. Ich napęd stanowią 9-litrowe silniki Cursor 9 NG zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG lub bioCNG), rozwijające moc 340 KM i spełniające normę Euro VI. Po obu stronach zamontowano pakiety zbiorników, pozwalające na zmagazynowanie 160 kg bioCNG i uzyskanie dzięki temu zasięgu do 670 km.
IVECO S-WAY CNG do transportu nadwozi wymiennych
Pozostałe 17 pojazdów to IVECO S-Way AS260S46Y/FS CM CNG do transportu nadwozi wymiennych w systemie BDF. Pojazdy te będą wykorzystywane do przewozów między centrami logistycznymi operatora. Tutaj zastosowano trzyosiowe podwozia ciężarowe w układzie napędowym 6×2 z kierowaną i unoszoną osią wleczoną i z komfortowymi kabinami sypialnymi Active Space. Za ich napęd odpowiadają silniki 13-litrowe Cursor 13 NG o mocy 460 KM zasilane gazem ziemnym w postaci sprężonej (CNG lub bioCNG) i spełniające normę emisji spalin Euro VI. Umieszczone po obu stronach pakiety zbiorników pomieszczą 240 kg bioCNG, co zapewni zasięg nawet do 1000 km.
BioCNG to zrównoważone paliwo odnawialne pozyskiwane z odpadów i materiałów resztkowych. Korzystając z bioCNG, DHL znacznie zmniejszy emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem wysokoprężnym – a nawet będzie w stanie osiągnąć ujemny ślad węglowy do -120%, jeśli bioCNG będzie pochodziło z obornika.
Oprócz misji długodystansowych, cicha praca silników w ciężarówkach IVECO zasilanych bioCNG w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi sprawia, że pojazdy te szczególnie dobrze nadają się do zastosowań miejskich i dostaw nocnych.
Komentarze