Bosch wspiera warsztaty szeroką gamą filtrów wysokiej jakości do ochrony silnika, układów wtryskowych i hydraulicznych w pojazdach użytkowych.
Pojazdy ciężarowe muszą pracować każdego dnia. Ich przestoje kosztują kilka tysięcy złotych dziennie.
Regularne kontrole i wymiany filtrów pomagają utrzymać bezpieczeństwo pojazdów na drodze. Należy ściśle przestrzegać terminów przeglądów okresowych, określonych przez producenta pojazdu. W niektórych przypadkach na podstawie doświadczeń Bosch podaje własne zalecenia dotyczące wymiany.
Asortyment filtrów Bosch
Bosch oferuje kompleksowy asortyment filtrów do wielu popularnych modeli pojazdów użytkowych i silników chroniących silnik, układy wtryskowe i hydraulikę.
FILTRY OLEJU NAPĘDOWEGO
Filtry oleju napędowego skutecznie oddzielają od paliwa cząstki stałe, wodę i inne zanieczyszczenia.
Przyczyniają się do optymalnych osiągów silnika i chronią układ wtryskowy. Ze względu na występowanie dużego natężenia przepływu paliwa, pojazdy użytkowe są często wyposażone dodatkowo w separatory wody, które wstępnie odfiltrowują wodę i większe cząsteczki, a dokładne filtrowanie paliwa jest zadaniem filtra oleju napędowego.
Częstotliwość wymiany: zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
FILTRY OLEJU
Oprócz głównego filtra przepływowego, który filtruje całkowitą ilość oleju przy każdym tłoczeniu, pojazdy użytkowe są zwykle wyposażone w filtr bocznikowy. Wspomaga on działanie głównego filtra przepływowego oddzielając bardzo drobne cząsteczki. Olej o większej lepkości nie dociera już do wszystkich miejsc, które mają być smarowane. Mogłoby to spowodować zwiększone zużycie silnika.
Częstotliwość wymiany: zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
FILTRY POWIETRZA
Filtry powietrza chronią silnik i wspomagają prawidłowe działanie czujników w kanale dolotowym powietrza. Skutecznie usuwają cząsteczki z zasysanego powietrza i przyczyniają się do optymalnej pracy silnika. W przypadku filtrów powietrza do pojazdów użytkowych osiąga się to stosując odpowiedni materiał filtracyjny o dużej powierzchni filtracji, a w niektórych przypadkach filtrację wielostopniową.
Częstotliwość wymiany: zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
FILTRY KABINOWE
Filtry kabinowe zwiększają ochronę pasażerów pojazdu przed pyłkami, drobnymi pyłami, a także szkodliwymi gazami o nieprzyjemnym zapachu.
Ciężarówki to miejsca pracy, dlatego główny nacisk jest położony na ochronę zdrowia kierowców. Niefiltrowane powietrze w kabinie może zmniejszyć koncentrację i pogorszyć widoczność z powodu zabrudzenia szyb.
Częstotliwość wymiany:
- co 120 000 km, przynajmniej raz w roku – zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
FILTRY DENOXTRONIC
Filtry w układzie Denoxtronic są zintegrowane z modułem tłoczącym. Chronią one wtryskiwacz, wspomagając w ten sposób optymalne dozowanie środka AdBlue. Niewystarczająca filtracja może utrudnić redukcję tlenków azotu (NOx) w katalizatorze SCR. Pojazd może przejść wówczas w tryb awaryjny.
Częstotliwość wymiany: zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
WKŁADY OSUSZACZA POWIETRZA
W pojazdach użytkowych sprężone powietrze jest wykorzystywane w układach hamulcowych, zawieszeniu pneumatycznym, obsłudze drzwi w autobusach oraz układzie kontroli trakcji. Wkłady osuszają sprężone powietrze i skutecznie zatrzymują cząsteczki i krople oleju. Zapobiega to korozji i zmniejsza ryzyko awarii w zimie z powodu oblodzenia.
Częstotliwość wymiany: raz w roku
FILTRY PŁYNU CHŁODZĄCEGO
Filtry płynu chłodzącego niezawodnie oczyszczają płyn chłodzący z cząstek stałych i innych pozostałości. W ten sposób chronią układ chłodzenia przed korozją i zapobiegają przedwczesnemu zużyciu pompy wody.
Częstotliwość wymiany: regularnie, razem z filtrem oleju.
FILTRY OLEJU HYDRAULICZNEGO
Ciśnienia występujące w układach hydraulicznych pojazdów przeznaczonych do pracy w terenie mogą dochodzić do 400 barów. Filtry oleju hydraulicznego zatrzymują zanieczyszczenia takie jak pył, ścier metalowy i wodę.
Częstotliwość wymiany: zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
SEPARATORY MGŁY OLEJOWEJ
Separatory mgły olejowej chronią układ dolotowy silnika. Skutecznie oczyszczają zawracane ze skrzyni korbowej przedmuchy spalin z aerozoli i kropel oleju, które mogłyby zanieczyścić i uszkodzić turbosprężarki, przepływomierze powietrza, intercoolery, zawory i katalizatory.
Częstotliwość wymiany:
- w ruchu na krótkich dystansach co 40 000 km;
- w ruchu dalekobieżnym co 80 000 km.
Więcej informacji na stronie: motobosch.pl
Komentarze