Scania zaprezentowała nowy ciągnik

5 kwietnia 2024, 9:54

Nowe elektryczne rozwiązanie transportowe Scania umożliwi elektryfikację transportu znacznej liczbie polskich klientów wykonujących przewozy regionalne. Pojazd Scania 45S miał swoją premierę podczas Kongresu MOVE w Poznaniu.

Elektryczne pojazdy ciężarowe Scania nowej generacji to ciekawe rozwiązanie na regionalnych trasach długodystansowych dla zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 64 ton. Rozszerzenie portfolio zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych Scania to szansa dla klientów, którzy chcą dołączyć do zmiany w transporcie, przy zerowej emisji spalin.

W czym tkwi sekret?

Elektryczne pojazdy ciężarowe Scania nowej generacji opierają się na klasycznych podstawach Scania, takich jak modułowość, zrównoważony rozwój i całkowita ekonomika eksploatacji.

– Potencjał elektrycznych ciężarówek Scania dorównuje, a nawet przekracza to, czego można oczekiwać od pojazdów ciężarowych z napędem konwencjonalnym. Co więcej, wraz z doskonałym pojazdem, gwarantujemy wsparcie w obszarze analizy potencjału elektryfikacji i usługi, łącznie z ładowaniem, finansowaniem, ubezpieczeniem i obsługą serwisową, które czynią je kompletnym rozwiązaniem transportowym – komentuje Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska S.A.

Zastosowanie elektrycznego ciągnika

Dzięki nowym pojazdom elektrycznym Scania, klienci będą mogli wybrać podwozia pod zabudowę w konfiguracji 6×2*4 lub zestaw: ciągnik 4×2 z naczepą. Zasięgi pojazdu różnią się w zależności od masy i konfiguracji pojazdu oraz od topografii terenu, na którym jest wykonywany transport. Wraz ze wzrostem użytecznego zakresu ładowania zasięg 40-tonowego zestawu wzrósł do 440 km. Stałe trasy, które obejmują zaplanowane ładowanie w bazie lub w miejscu docelowym są dobrym dla tego typu rozwiązań.

Najwyższa moc ładowania pojazdu Scania 45S wynosząca 375 kW oznacza minimalizację czasu potrzebnego na uzupełnienie energii, co w sposób bezpośredni przekłada się na bezkompromisową dyspozycyjność pojazdu. Już godzina ładowania zwiększa zasięg zestawu o około 270 do 300 km.

– Możliwość ładowania podczas obowiązkowego 45-minutowego odpoczynku kierowcy zwiększy zasięg operacyjny tego pojazdu. Elektryfikacja ciężkiego transportu jest w trakcie ewolucyjnej zmiany, która odbywa się na naszych oczach, w symbiozie z dostępnością infrastruktury ładowania. Obecnie w miastach nie ma problemu z prądem do ładowania, a zasięgi samochodów elektrycznych, które są produkowane, w pełni wystarczają do realizacji zadań transportowych, które stoją przed ciężką dystrybucją na obszarach aglomeracji miejskich. Jednak technologia związana z rozwojem pojazdów idzie dalej, wkracza w obszar ciągników siodłowych, odpowiadając na zapotrzebowanie dystrybucji regionalnej. Pojazdy elektryczne mogą dziś już realizować transport wahadłowy, z zakładów produkcyjnych do centrów logistycznych, a więc na odcinku 300 – 400 km. W takim wypadku źródło ładowania znajduje się w centrum logistycznym. Bywa, że dostępna jest tam również fotowoltaika lub magazyn energii. A to wówczas sprawia, że rozwiązania elektryczne stają się dla tych tras bardziej opłacalne niż spalinowe – dodaje Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A.

Ciągła moc wyjściowa maszyny elektrycznej zainstalowanej w Scania 45 z kabiną R lub S wynosi 450 kW (odpowiednik około 612 KM).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!