Jakie części są najczęściej wymieniane w dostawczakach? – RAPORT

9 kwietnia 2024, 13:44

Duże samochody dostawcze to królowie dostaw ostatniej mili oraz niezbędne wyposażenie wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Pokonują one znaczne przebiegi, a w związku z tym wymagają regularnego serwisowania. Zapraszamy do zapoznania się z raportem firmy VanKing – właściciela marki FAST – w którym zaprezentowano najczęściej psujące się części w busach.

fot. unsplash.com

Co najczęściej psuje się w busach?

Duże samochody dostawcze wykorzystywane są często w ekstremalnych warunkach. Jako wozy kurierskie muszą mierzyć się częstym uruchamianiem i ruszaniem, a także częstym otwieraniem i zamykaniem drzwi. Inne eksploatowane są na trasach międzynarodowych i pokonują nawet kilkaset tysięcy kilometrów rocznie. Zależnie od sposobu użytkowania różne części będą zużywać się szybciej lub wolniej. Jak się okazuje aż jedna na 15 sprzedawanych części to element związany z drzwiami, czyli np. klamki, zamki czy rolki drzwi przesuwnych. Stosunkowo często wymieniane są także lusterka i plastikowe listwy nadwozia.

Co wybierają klienci, oryginały czy zamienniki?

Wśród części zamiennych do dużych samochodów dostawczych istnieje zauważalny podział na te kategorie, które chętniej są kupowane jako oryginał oraz na części, które prawie wyłącznie sprzedawane są jako zamiennik. Jak podaje VanKing co piąta sprzedawana część do busów to część OEM, ale na przykład dwa na trzy zestawy rozrządu to zestawy oryginalne. Z kolei jedynie około 5% części hamulcowych pochodzi od producentów samochodów.

Pełen raport wraz z analizą można pobrać tutaj:

<KLIK>

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!