Firma MANN+HUMMEL wprowadziła na rynek łatwy w obsłudze filtr oleju. Filtr MANN-FILTER „HU 1291 z”, przeznaczony do samochodów użytkowych, ułatwia demontaż w warsztacie, a dzięki ulepszonemu medium filtracyjnemu zajmuje niewiele miejsca.
Gdy mechanik podczas demontażu filtra odkręca pokrywę, krzywki mocujące tarczy końcowej wkładu filtra łączą się mocno z przeciwległymi elementami w pokrywie. Dzięki zastosowaniu zamka bagnetowego podczas odkręcania cały wkład filtra w obudowie oddziela się od króćca i można go podnieść bez użycia siły, która dotychczas była niezbędna.
Szybka obsługa dzięki łatwemu demontażowi
Kanał odpływowy do miski olejowej, który wcześniej był szczelnie zamknięty przez dwustronną uszczelkę, można teraz otworzyć jednym ruchem ręki. Podwójny koncentryczny pierścień z trwałego i elastycznego silikonu jest zamocowany do dolnej części wkładu filtra i oddziela oczyszczony środek smarny od strony nieoczyszczonej. Podczas odkręcania wystarczy krótka przerwa (około 60 s), podczas której może nastąpić opróżnienie wkładu filtra i obudowy. Po spłynięciu całego oleju do miski można łatwo i praktycznie bez brudzenia się wyciągnąć zaczepiony w pokrywie wkład filtra z obudowy.
– „Nowy filtr oleju marki MANN-FILTER działa według zasady „odkręć i usuń”. Jest to znaczne ułatwienie podczas wymiany filtra oleju w warsztacie” – wyjaśnia Jörg Schömmel, menadżer produktu marki MANN-FILTER.
Opatentowana nowość
Firma z siedzibą w niemieckim Ludwigsburgu posiada już 3000 patentów i wzorów użytkowych zarejestrowanych na całym świecie. Tylko w zeszłym roku firma, będąca międzynarodowym ekspertem ds. filtracji, zgłosiła do opatentowania w Niemczech 114 rozwiązań.
Firma dostarcza seryjnie filtry oleju MANN-FILTER „HU 1291 z” do rzędowych sześciocylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 10,5 i 12,4 litra montowanych w samochodach ciężarowych MAN. Muszą one spełniać wymagania nowej zaostrzonej normy emisji spalin Euro 6.
– „Aktualne normy emisji spalin stawiają wysokie wymagania w zakresie techniki filtracji. Dotyczy to także oczyszczania oleju. My, jako producenci filtrów, staramy się im sprostać za pomocą coraz wydajniejszych filtrów oleju” – powiedział Jörg Schömmel.
Oszczędność miejsca
Kolejną zaletą jest duża zdolność pochłaniania pyłu (100 g) przez medium filtracyjne przy równocześnie małym oporze dla strumienia oleju. Duża wydajność medium filtracyjnego umożliwiła uzyskanie zoptymalizowanej powierzchni filtracyjnej i spełnienie oczekiwań producentów samochodów użytkowych związanych z wydłużeniem okresów międzyobsługowych.
– „Ponieważ mogliśmy zoptymalizować powierzchnię filtracyjną, uzyskaliśmy cenną przestrzeń” – uzupełnia specjalista.
Kolejną zaletą filtra „HU 1291 z” jest możliwość utylizacji bez konieczności oddzielania metalu. Wkład filtra jest wyposażony w rurę środkową z tworzywa sztucznego i można go przetwarzać termicznie w sposób przyjazny dla środowiska.
Komentarze