Nadchodzi rozwiązanie problemu ładowania elektrycznych ciężarówek? Pilotażowy projekt w USA.

18 kwietnia 2024, 15:10

W Kaliforni wystartował pilotażowy projekt mający na celu ułatwić ładowanie ciężarowych pojazdów elektrycznych na dużą skalę. Dzięki temu rozwiązaniu jego inicjatorzy mają nadzieję otworzyć kolejne drzwi do zrównoważonego transportu.

Centralny HUB ładowania ciężarowych pojazdów elektrycznych

Rozwiązanie Grid-eMotion® Fleet firmy Hitachi Energy obsługuje ładowanie pojazdów elektrycznych o dużej pojemności w głównej zajezdni samochodów ciężarowych w Stockton w Kalifornii i toruje drogę do zrównoważonego transportu.

Hitachi America, Ltd. (Hitachi), Hitachi Energy i Penske Truck Leasing ogłosiły uruchomienie scentralizowanego rozwiązania do ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych na dużą skalę. Ten przełomowy projekt wspiera wdrożenia elektrycznych ciężarówek Penske dla klientów w Stockton w Kalifornii.

Na potrzeby tej pilotażowej inicjatywy firma Hitachi Energy dostarczyła Penske swój najnowocześniejszy system ładowania pojazdów elektrycznych Grid-eMotion® Fleet. Zintegrowane rozwiązanie do szybkiego ładowania prądem stałym (DC) zostało zaprojektowane z myślą o skalowaniu i zapewnieniu możliwości wielowatowego ładowania, dostosowanych do wysokich wymagań flot samochodów ciężarowych o różnych rozmiarach.

Nowe funkcje systemu pozwalają zmniejszyć zapotrzebowanie na miejsce nawet o 60% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami ładowania oraz zapotrzebowanie na okablowanie nawet o 40% – zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej wydajności ładowania pojazdów elektrycznych (EV).

– Inwestowanie w zakresie pojazdów elektrycznych i rozwiązań ładowania ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ nasi klienci poszukują rozwiązań obniżających emisję dwutlenku węgla w swoich flotach i zgodnych z przepisami dotyczącymi emisji – powiedział Art Vallely, prezes Penske Truck Leasing. – Solidna publiczna i prywatna infrastruktura ładowania jest niezbędna, aby w przyszłości zapewnić rentowność komercyjnych ciężarówek elektrycznych.

Penske jest pionierem we wdrażaniu elektrycznych pojazdów użytkowych. Firma poczyniła znaczne inwestycje w ich testowanie, utrzymanie i rozbudowę infrastruktury ładowania. Nieustannie sprawdza możliwości i eksploatuje ciężarówki elektryczne w swoich flotach leasingowych, wynajmowanych i logistycznych w różnych branżach, w tym m.in. w handlu detalicznym, produkcji, sklepach spożywczych, sieciach restauracji szybkiej obsługi, medycynie, sektorze części samochodowych itd.

System ładowania Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy jest już wykorzystywany w Stockton do ładowania rosnącej liczby pojazdów elektrycznych do lekkich, średnich i ciężkich zastosowań. Jego 10-stanowiskowa infrastruktura może ładować na miejscu aż 10 ciężarówek, z mocą do 100 kW lub pięć ciężarówek do 200 kW, co pokazuje jego wszechstronność i skalowalność dla operacji flotowych Penske.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z Hitachi nad wdrożeniem tej najnowocześniejszej technologii – powiedział Drew Cullen, starszy wiceprezes ds. usług obiektowych i paliw w Penske. – Kiedy po raz pierwszy zapoznaliśmy się z rozwiązaniem Grid-eMotion, byliśmy pod wrażeniem jego możliwości i elastyczności oraz tego, co może to oznaczać dla naszych klientów. Instalacja w Stockton wzmocni naszą współpracę z Hitachi.

Współpraca ta rozszerza istniejące partnerstwo Hitachi z Penske Corporation, zakorzenione w serii wyścigów IndyCar, podkreślając ich wspólne zaangażowanie w przyspieszenie redukcji emisji w całej flocie poprzez powszechne wdrażanie stacji ładowania samochodów elektrycznych. Hitachi i Penske badają także inteligentne rozwiązania ładowania oparte na sztucznej inteligencji w celu optymalizacji procesów. To przedsięwzięcie otwiera nowe perspektywy, kładąc fundamenty pod ulepszony serwis, utrzymanie i możliwości ładowania pojazdów elektrycznych w całej flocie Penske.

– Hitachi Energy z dumą wspiera podróż Penske w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wdrożenie naszego systemu Grid-eMotion Fleet w Stockton. Projekt ten stanowi idealną okazję do ukazania korzyści płynących z systemów ładowania, zaprojektowanych specjalnie dla flot i tego, w jaki sposób mogą one wspierać przejście na bardziej zrównoważony tryb działalności – powiedział Alireza Aram, dyrektor generalny biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych Hitachi Energy w Ameryce Północnej. – Technologia Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy może zapewnić operatorom flot elastyczność potrzebną do spełnienia unikalnych wymagań każdego obiektu.

– Projekt z Penske stanowi znaczący krok naprzód w naszym wspólnym zaangażowaniu w zrównoważony transport i pokazuje, w jaki sposób możemy przenieść floty elektryczne z niszy do głównego nurtu – powiedział Hicham Abdessamad, prezes i dyrektor generalny Hitachi America. – Hitachi zaprojektowała Grid-eMotion Fleet i inne rozwiązania specjalnie z myślą o elektryfikacji transportu komercyjnego i publicznego. Współpracując z Penske, torujemy drogę do lepszej przyszłości transportu dla wszystkich.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!