DAF wprowadza serie LF i CF Construction w wersji Euro 6

, 9 września 2013, 14:29

DAF wprowadza opracowane z myślą o branży budowlanej serie CF Construction i LF Construction w wersji Euro 6. Pojazdy charakteryzują się większym kątem natarcia, zwiększonym prześwitem i dużymi możliwościami podczas jazdy terenowej.

Dużą moc pojazdów podkreśla charakterystyczny czarny grill z dużymi wlotami powietrza i nowy zderzak, wykonany z ocynkowanej stali. Osłony reflektorów są wykonane z nietłukącego się tworzywa Lexan, a pod zderzakiem umieszczono stalową osłonę o grubości 3 mm, która chroni chłodnicę. Osłona w CF Construction może wytrzymać obciążenie wielkości aż 4 t, a jej dolna część wysuwa się, zapewniając praktyczny, szeroki stopień.

W obu modelach zderzak zamontowano wysoko, dzięki czemu uzyskano kąt natarcia 25º. W połączeniu z dużym prześwitem (40 cm w CF i 32 cm w LF) pojazdy oferują dobre właściwości jezdne na drogach nieutwardzonych.

CF Construction – dwie osie napędzane

Nowy DAF CF Construction jest oferowany jako trzyosiowe podwozie pod zabudowę 6×4 z 8- lub 9-tonową osią przednią i zespołem osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t. Jako trzyosiowy ciągnik siodłowy 6×4 model CF Construction jest idealnie przystosowany do transportu specjalnego, w tym przewożenia pni i słupów.

Podwozie pod zabudowę 8×4 jest dobrą podstawą dla wywrotek i betonomieszarek. Dwie 7,5-, 8- lub 9-tonowe kierowane osie przednie oraz zespół osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t sprawiają, że podwozie pod zabudowę zapewnia masę całkowitą w zakresie 32–44 t. Wszystkie modele oferują stworzony przez DAF zespół dwóch napędzanych osi z ośmioma drążkami reakcyjnymi. Konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością i dużym skokiem zawieszenia (270 mm).

Silniki

CF Construction jest napędzany 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX-13 o mocy od 303 kW (410 KM) do 375 kW (510 KM), a także nowym 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 o mocy od 210 kW (290 KM) do 320 kW (440 KM). Średnie zużycie paliwa silnika PACCAR MX-11 jest nawet o 3% niższe niż w przypadku wydajnego 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13, a ograniczenie masy własnej o ponad 180 kg oznacza jeszcze większą ładowność.

Opcjonalnie dostępna jest zautomatyzowana skrzynia biegów AS Tronic ze specjalnymi ustawieniami do jazdy w terenie, której sposób zmiany biegów został opracowany specjalnie w tym celu. Zmiana dotyczy  możliwości  szybszej zmieniany biegów i szybszej obsługi sprzęgła. Dla modelu CF Construction dostępne są przystawki odbioru mocy PTO. W wersjach z silnikiem PACCAR MX-11 — poza  silnikową przystawką odbioru mocy, umieszczonej na godzinie pierwszej — dostępna jest również wersja lekka, z przystawką na godzinie 11, przenosząca moment obrotowy 250 Nm.

LF Construction jest dostępny z 6,7-litrowym silnikiem PACCAR PX-7 o mocy od 164 kW (220 KM) do 231 kW (310 KM).

Nowe podwozie CF Construction

Konstrukcja podwozia CF Construction oferuje sporą ilość miejsca na różne podzespoły, na przykład podpory dźwigu załadunkowego. Podwozie ma z przodu ramę rozszerzającą się w kształcie trójkąta, która zapewnia miejsce na nowe silniki Euro 6 i duży moduł chłodzący, gwarantujący niskie zużycie paliwa.

Przygotowano je również pod montaż płyty DIN, której można używać między innymi do przymocowania pługu śnieżnego. Wszystkie modele są dostępne z pionową rurą wydechową, która w podwoziach pod zabudowę 8×4 ma także wbudowany układ SCR.

Wiele uwagi poświęcono ułatwieniu instalacji zabudowy. Istnieje możliwość zamówienia wsporników mocujących BAM (ang. Body Attachment Method, metoda mocowania nadwozia) do podwozia FAD 8×4, które zapewniają kompletne przygotowanie pod montaż typowych wywrotek. Metoda obejmuje określony układ otworów oraz fabryczną instalację w podwoziu różnych wsporników mocujących.

Model CF Construction jest standardowo wyposażony w montowany  na dachu wlot powietrza; cyklonowy filtr powietrza przeznaczony do pracy w warunkach dużego zapylenia jest dostępny opcjonalnie.

Dodatkowe zalety LF Construction

DAF LF ma najmniejszy promień skrętu w swojej klasie. Oferuje maksymalną zwrotność i niską masę własną, która zapewnia dużą ładowność.

Dostawy

DAF rozpocznie dostawę nowych modeli LF Construction i CF Construction na początku przyszłego roku. Do zastosowań, w których duży kąt natarcia i duży prześwit nad powierzchnią gruntu mają mniejsze znaczenie, firma DAF oferuje modele CF 6×4 i 8×4 w wersji oferującej atrakcyjny wygląd zewnętrzny standardowych modeli CF.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!