Kolejna dostawa autobusów Solaris do stolicy województwa

24 maja 2024, 9:14

Nowe autobusy Solaris mild hybrid trafią do Łodzi w ostatnim kwartale 2024 roku. Kontrakt obejmuje 63 nowe pojazdy, które będą serwisowane przez 10 lat.

Na pierwszym zdjęciu, od lewej: Krzysztof Maciaszczyk, Wiceprezes Zarządu MPK Łódz, Zbigniew Papierski, Prezes Zarządu MPK Łódź, Andrzej Sienkiewicz, Dyrektor Sprzedaży, Solaris Bus & Coach, Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi, Agnieszka Kozakiewicz-Pietrzak, Członek Zarządu Millenium Leasing, Katarzyna Wieczorek, Prokurent Millenium Leasing fot. MPK Łódź

Szczegóły kontraktu

W ramach przetargu rozpisanego przez MPK Łódź firma Solaris dostarczy 15 autobusów Urbino 12 i 48 sztuk Urbino 18. Wszystkie modele będą wyposażone w napęd mild hybrid. Nowe autobusy zostaną rozdzielone między dwie zajezdnie w Łodzi – Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady. Wśród zamówionych autobusów 12-metrowych, jeden będzie wyróżniał się wyposażeniem i zostanie przystosowany dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź do nauki jazdy.

– Powierzono dziś naszej firmie imponujący kontrakt na 63 nowoczesne autobusy typu mild hybrid. To kontynuacja trwającej już 24 lata współpracy z MPK Łódź. Już teraz w łódzkim taborze jeździ ponad 250 Solarisów. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać miasto w realizacji tak ambitnych projektów, – podkreślił Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży w firmie Solaris.

Charakterystyka napędu mild hybrid

Napęd typu mild hybrid, na który zdecydowało się MPK Łódź, stanowi naturalne rozwinięcie technologii rekuperacyjnej, wykorzystującej energię wytwarzaną w procesie hamowania. Dzięki temu pojazdy emitują mniej zanieczyszczeń i są bardziej przyjazne dla środowiska niż wymagają tego restrykcyjne normy EURO 6 dla silników spalinowych. System bazuje na trzech kluczowych elementach: maszynie elektrycznej, systemie magazynowania energii oraz sterowniku układu nadzorującego pracę systemu. W trakcie hamowania autobusu maszyna elektryczna pracuje jak generator i maksymalną możliwą mocą ładuje magazyn energii. Gdy w magazynie jest dostępna energia, w trakcie przyspieszania maszyna elektryczna pracuje jako silnik elektryczny i wspomaga pracę silnika spalinowego.

Urbino mild hybrid to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej, które minimalizują wpływ na środowisko naturalne, a jednocześnie pozwalają obniżyć zużycie paliwa. Kilka miesięcy temu firma Solaris wygrała inny znaczący przetarg na autobusy właśnie z tym napędem: 110 autobusów hybrydowych typu mild hybrid dla przewoźnika ATAC w Rzymie..

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!