Katalog samochodów elektrycznych stale się powiększa. Podobna sytuacja dotyczy pojazdów dostawczych, czy nawet ciężarówek. Tym razem jest to furgonetka, która przyjechała do nas prosto z Chin.
Maxus e-Deliver 7
Na polskim rynku debiutuje kolejny elektryczny samochód dostawczy, czyli Maxus e-Deliver 7. To całkowicie nowa konstrukcja, która wywodzi się prosto z Dalekiego Wschodu.
Nowy furgon Maxusa napędzany jest silnikiem o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 120 km/h, a w trybie Eco jest ograniczona do 90 km/h. Na początku dostępne będą wersje z napędem na przednią oś, a w drugiej połowie 2024 roku pojawi się wersja z napędem na cztery koła. Co ciekawe, furgonetka docelowo nie będzie wyłącznie elektryczna, bo w trzecim kwartale planowane jest wprowadzenie wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Model wstępnie wyposażono w akumulator 88 kWh. Wkrótce oferta zostanie także rozszerzona o wariant z akumulatorem 77 kWh. Zasięg deklarowany przez producenta jest imponujący: od 310 do 370 km w cyklu mieszanym i od 452 do 542 km w cyklu miejskim. Maksymalna moc ładowania to 11 kW dla prądu przemiennego i 90 kW dla prądu stałego. Druga z powyższych opcji pozwala na naładowanie od 20% do 80% w 43 minuty.
W pierwszych miesiącach dostępna będzie wersja L2H1 z rozstawem osi wynoszącym 3366 mm, długością 5364 mm, szerokością 2390 mm i wysokością 2390 mm. Ładowność to dokładnie 1055 kg, a przestrzeń ładunkowa ma 6,7 m3. Samochód może holować przyczepę o masie do 1500 kg.
Sporo wyposażenia w standardzie
Standardowe wyposażenie chińskiej furgonetki obejmuje reflektory LED, podgrzewaną przednią szybę i lusterka, system multimedialny z Bluetooth i 12-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby, czujniki deszczu oraz skórzaną, podgrzewaną kierownicę. Za dopłatą otrzymacie lakier metalizowany, automatyczną klimatyzację, kamery 360 stopni, aluminiowe felgi i przesuwne drzwi.
Pakiet systemów wspomagających kierowcę obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta ruszania pod górę, kamerę cofania, system ESP, hamowanie awaryjne oraz czujniki parkowania. Cena wersji L2H1 z akumulatorem 88 kWh wynosi 239 838 zł netto. Do końca sierpnia cena może wynosić kilkadziesiąt tysięcy mniej: 194 990 zł netto.
Komentarze