Naczepy z Warszawy do Niemiec z PKP Cargo

, 3 października 2013, 13:45

Grupa PKP Cargo Logistics uruchamia połączenie, w ramach którego pociąg dwa razy w tygodniu będzie woził naczepy ciężarówek z Warszawy do Niemiec. Naczepy będą przewożone przez pociągi PKP Cargo, a organizatorem nowego połączenia intermodalnego będzie spółka z grupy Cargosped, która odpowiada za transport intermodalny.

Uroczyste uruchomienie połączenia odbyło się 2 października na terminalu w Warszawie. Regularny pociąg wahadłowy łączy terminal kontenerowy Cargosped w Warszawie z terminalem w Krefeld k/Duisburga. Przedsięwzięcie jest owocem współpracy Cargospedu i ERS Railways z firmą DLS, operatorem drogowym działającym na terenie całej Europy.

– „Pociąg początkowo będzie jeździł dwa razy w tygodniu i będziemy nim wozić z Niemiec do terminala w Warszawie nie kontenery, a naczepy na wagonach kieszeniowych. Stworzy to szansę na zmniejszenie obciążenia dróg w Polsce –pociąg będzie wiózł 36 naczep, co oznacza o 36 TIR-ów mniej na naszych drogach, w jedną stronę” – powiedział prezes Cargosped, Daniel Ryczek.

Firma Cargosped będzie świadczyć usługi w zakresie przeładunku, kontroli technicznej, składowania, spedycji, a także organizacji transportu samochodowego z terminala do klientów zlokalizowanych w centralnej Polsce.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

95.49.56.*, 8 października 2013, 7:40 0 0

Na początku piszecie, że pociągi będą woziły naczepy z Warszawy do Niemiec, a póżniej, że z Niemiec do Warszawy. To w którym kierunku wkońcu te naczepy będą jechały?

Odpowiedz

83.238.75.*, 8 października 2013, 11:30 0 0

A same ciągniki będą nadal jeździły w poprzek Polski?
TIR-y na tory - to powinien być STANDARD w transporcie Wschód - Zachód, uregulowany ustawowo poprzez wysokie opłaty dla takich "wędrowniczków" za korzystanie z tranzytu przez Polskę (np. opłata 2 x większa niż ew. koszt pociągu i paliwa).

Odpowiedz

77.255.45.*, 8 października 2013, 19:00 0 0

Będą mieli popyt do puki nie zapodzieją gdzieś jakieś naczepy z wartościowym towarem.

Odpowiedz

82.210.249.*, 11 października 2013, 12:57 0 0

Szkoda, że tylko z Wawy a nie do i od wschodniej granicy. Wtedy miałoby to sens. Panowie nie przesadzajmy z opłatami, nie jesteśmy sami na świecie. Gdyby było zbyt drogo u nas to zaczęliby nas omijać.

Odpowiedz