Nowy sposób zarządzania dostawami w DPD Polska

, 4 października 2013, 10:51

DPD Polska wprowadza usługę Predict – nowy sposób zarządzania dostawą kurierską, oparty na nowoczesnych systemach informatycznych. Jest on adresowany do sektora e-commerce i indywidualnych odbiorców paczek, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawy.

O ile obsługa odbiorców biznesowych nie nastręcza trudności, bo w godzinach pracy w recepcji biura lub w magazynie zazwyczaj obecny jest ktoś, kto przyjmie dostawę kurierską, o tyle trudno wymagać tego samego pod adresem prywatnym. Nowe rozwiązanie pozwoli doprecyzować termin doręczenia, zawężając go do 2-godzinnego przedziału czasowego.

Po zamówieniu towaru w sklepie internetowym i uregulowaniu płatności lub wybraniu opcji ,,przesyłka za pobraniem”, po stronie odbiorcy rozpoczyna się oczekiwanie na upragnioną płytę, książkę lub buty. Jeśli jest to osoba aktywna i często przemieszczająca się poza miejscem zamieszkania, szanse zastania jej przez kuriera w domu są niewielkie. Zależnie od umowy z nadawcą przesyłki, kurier podejmuje standardowo dwie lub trzy próby doręczenia i jeśli były nieskuteczne, przesyłka zostaje zwrócona do nadawcy.

Zmieniające się zwyczaje zakupowe społeczeństwa oraz rosnąca rola handlu internetowego powodują, że dostaw do odbiorców indywidualnych jest coraz więcej. DPD Polska notuje rokroczny wzrost dostaw do osób prywatnych. Przesyłki w segmencie B2C stanowią 35%, a w okresie przedświątecznym nawet ponad 40% całego wolumenu przewożonego przez firmę.

Dzięki usłudze Predict odbiorca zostanie poinformowany w dniu dostawy o 2-godzinnym oknie czasowym, w którym nastąpi doręczenie. Powiadomienia do odbiorców wysyłane są dwoma kanałami – za pośrednictwem SMS oraz e-mail. Jednakże, jeśli Klient nie jest w stanie przyjąć przesyłki we wskazanym terminie, ma on możliwość zmiany terminu doręczenia na trzy alternatywne daty dostawy (kolejne dni robocze).

To odbiorca wyznacza najbardziej dogodny dla siebie dzień doręczenia przesyłki, bowiem jest informowany przez SMS i/lub e-mail o dniu dostawy i jeśli ta data mu z jakichś przyczyn nie odpowiada, może zmienić termin doręczenia na inny. Odbiorca jest jednocześnie informowany o przedziale czasowym, w którym przewidywana jest dostawa. W wyznaczonym dniu doręczenia paczki Odbiorca otrzymuje informację SMS i/lub Email o 2-godzinnym „oknie czasowym”, w którym może się spodziewać kuriera.

– „Świadcząc usługi kurierskie pragniemy zaspakajać potrzeby naszych Klientów, ale również Klientów naszych Klientów. Dzięki większej precyzji określenia czasu dostawy, Predict  pozwoli podnieść efektywność doręczenia już przy pierwszej próbie. A na tym zależy zarówno odbiorcom, nadawcom jak i naszej firmie.” – mówi Prezes Rafał Nawłoka.

Predict, jako jako jedno z czołowych rozwiązań Grupy Geopost, jest już dostępny w 12 krajach: Belgii, Czechach, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Luksemburgu, Polsce, Słowenii i Szwajcarii, na Węgrzech i Słowacji.

Więcej informacji na www.dpd.com.pl/Predict
 

Komentarze

Brak komentarzy