Japońska marka Yokohama opracowała opony ciężarowe przeznaczone do jazdy w warunkach zimowych w transporcie regionalnym i dalekobieżnym.
Yokohama 901 ZS – opona zimowa na oś kierowaną
Blokowa rzeźba bieżnika z licznymi rowkami wzdłużnymi poprawia trakcję na drogach pokrytych śniegiem i lodem. W produkcji zastosowano nową mieszankę oraz nowy sposób jej przygotowania – mieszanie odbywa się przy niższej temperaturze i wyższym momencie obrotowym. W ten sposób wzmacniane są łańcuchy polimerowe, a cząstki węgla są równomiernie rozpraszane, co zapewnia oponie zwiększoną odporność na zużycie.
Dzięki większej elastyczności opona umożliwia obniżenie zużycia paliwa, zachowując jednocześnie większą podatność na wielokrotne bieżnikowanie. Zastosowana na krawędziach bloków technologia SC-Sipes zwiększa równomierność zużycia opony.
Opona Yokohama 901 ZS dostępna jest w rozmiarach 315/80R22.5, 385/55R22.5, 385/65R22.5
Yokohama SY 397 – zimowa opona na oś napędową
Bieżnik charakteryzuje agresywna rzeźba trakcyjna z wieloma rowkami podłużnymi. Zastosowana w produkcji technologia ISC-RIB zapewnia dobrą przyczepność zarówno na drodze pokrytej śniegiem i lodem, jak również na mokrej nawierzchni.
Model ten charakteryzuje się głębokim i szerokim bieżnikiem, co gwarantuje jego większą trwałość. Znajdujące się w bieżniku wypychacze kamieni i rowki w kształcie lejków zapobiegają zatrzymywaniu kamieni i poprawiają podatność na bieżnikowanie. Po osiągnięciu zużycia na poziomie 50 proc., opona może być nadal wykorzystywana jako całoroczna.
Opona Yokohama SY 397 dostępna jest w rozmiarach 275/70R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 315/80R22.5, 12R22.5.
W Polsce oficjalnym dystrybutorem opon Yokohama jest firma ITR.S.A.
Komentarze