Iveco Tech Lab – prezentacja Euro VI w Iveco

, 21 października 2013, 14:34

We wrześniu i październiku odbył się cykl imprez poświęconych najnowszym technologiom, jakie można znaleźć w pojazdach ciężarowych Iveco. W trzynastu punktach dilerskich przygotowano prezentacje dotyczące optymalizacji całkowitych kosztów posiadania i użytkowania modelu Iveco Stralis. Uczestnicy mieli także okazję zapoznać się z budową nowych jednostek napędowych Euro VI oraz odbyć jazdy testowe zestawami ciągniętymi przez Iveco Stralis Hi-Way Euro VI.

W cyklu prezentacji „Iveco Tech Lab” uczestniczyli również eksperci mogący na miejscu udzielić fachowych porad z zakresu usług telematycznych Iveconnect Fleet, doskonalenia techniki jazdy w ramach Akademii Jazdy Iveco, a także finansowania pojazdów przez Iveco Capital.

– „Iveco Stralis Hi-Way, który w ubiegłym roku otrzymał tytuł 'Truck of the Year 2013' to pojazd, który swoją innowacyjnością prześciga konkurencję pod wieloma względami. Pomysł wykorzystania samego układu SCR, w jednostkach napędowych Euro VI, pozwolił na maksymalne uproszczenie konstrukcji silnika i obniżenie masy własnej pojazdu. Iveco Stralis Hi-Way to obecnie jedna z najoszczędniejszych ciężarówek na rynku – potwierdziły to liczne testy organizowane przez magazyny branżowe w całej Europie” – mówi Michał Fersten Marketing & Product Manager Iveco Poland.

System IvecoNNECT FLEET, montowany seryjnie w Stralisach Hi-Way, daje managerowi floty możliwość kontroli samochodów w czasie rzeczywistym. Poprzez portal fleetvisor obsługiwany przez firmę Omnitracks można tworzyć wiele raportów ułatwiających zarządzanie każdą flotą pojazdów. Raporty DSE pozwalają porównywać styl jazdy wszystkich kierowców w firmie. Szczegółowe testy porównań osiągnięć kierowców w jednym z głównych ocenianych punktów czyli „oszczędność paliwa” pokazały, że poprawa tego wyniku o jeden punkt przekłada się na oszczędności od 2,5 do 5 proc. paliwa.

– „Już po wstępnych obserwacjach widzimy, że wprowadzenie Stralisa Hi-Way na polski rynek spotkało się z dużą przychylnością klientów. Wrażenia z jazd są bardzo pozytywne. Jesteśmy zadowoleni, że tak duża liczba przewoźników odpowiedziała na nasze zaproszenie i że podczas tych spotkań mogliśmy z nimi wymieniać swoje uwagi” – powiedział Przemysław Górski, szef sprzedaży bezpośredniej pojazdów ciężkich Iveco Poland.

Iveco Stralis Hi-Way, które zostały udostępnione klientom do jazd testowych, to pojazdy wyposażone w 460-konny silnik Cursor 11 Euro VI. 11-litrowe 6-cylindrowe jednostki napędowe mają układ Electronic Commonrail o ciśnieniu wtrysku do 2200 barów oraz sterowany elektronicznie system EDC. Wysoki moment obrotowy jest dostępny od najniższych obrotów silnika, dzięki zastosowaniu sterowanej elektronicznie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek (EVGT). Dzięki technologii Hi-eSCR możliwe było osiągnięcie normy emisji spalin Euro VI, bez stosowania dodatkowych rozwiązań oczyszczania spalin, co przekłada się na większą niezawodność. Jeden system oczyszczania spalin to również mniejsza masa pojazdu, która pozwala bardziej efektywnie wykorzystać jego możliwości transportowe.

Komentarze

Brak komentarzy