Wkłady osuszaczy powietrza Bosch

3 września 2024, 11:02

Wkłady osuszacza powietrza chronią układ pneumatyczny pojazdów przed wilgocią, cząstkami stałymi i mgłą olejową.

Sprężone powietrze w pojazdach użytkowych odpowiednio osuszone i oczyszczone

Układ pneumatyczny w ciężarówkach
Sprężone powietrze w pojazdach ciężarowych jest zazwyczaj wykorzystywane jako medium wykonawcze, jak i do sterowania wieloma systemami. Między innymi, są to:

  • Układy hamulca roboczego i postojowego
  • Układy hamulcowe przyczepy
  • Zawieszenie pneumatyczne
  • Systemy kontroli trakcji
  • Wspomaganie sprzęgła
  • Sterowanie pracą skrzyni biegów
  • Obsługa drzwi (np. w autobusach)

Mikrostruktura granulatu sorbentu
Granulat składający się z ziaren 1–3 mm ma pory i maleńkie kanały, które tworzą dużą powierzchnię wewnętrzną gromadzącą cząsteczki wody. Około 1 kg granulatu we wkładzie ma powierzchnię 1 miliona m², co odpowiada 140 boiskom piłkarskim.

Możliwe skutki niedostatecznego osuszania sprężonego powietrza
Para wodna w sprężonym i ogrzanym powietrzu może podczas ochładzania kondensować się i wykraplać co skutkuje:

  • Awariami zaworów na skutek zamarzania wody zimą
  • Korozją zbiorników powietrza, zaworów i siłowników
  • Wymywaniem olejowego filmu smarnego z układu hamulcowego

Budowa i działanie osuszacza powietrza z separatorem oleju

A Wilgotne, zanieczyszczone powietrze przechodzi przez filtr wstępny, odfiltrowanie kropli oleju i cząstek zanieczyszczeń B Oddzielanie mgły olejowej C Osuszanie sprężonego powietrza w zbiorniku z granulatem D Czyste, suche sprężone powietrze wraca do układu pneumatycznego

Zalety wkładów osuszaczy Bosch

  •  Wysoka wydajność nawet w trudnych warunkach
  • Jeszcze dłuższa żywotność dzięki wkładom z warstwą pochłaniającą mgłę olejową

Osuszacze Bosch

Zamienniki

Osuszacze w wersji podstawowej mogą być zamienione na osuszacze bardziej zaawansowane

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!