Wkłady osuszacza powietrza chronią układ pneumatyczny pojazdów przed wilgocią, cząstkami stałymi i mgłą olejową.
Sprężone powietrze w pojazdach użytkowych odpowiednio osuszone i oczyszczone
Układ pneumatyczny w ciężarówkach
Sprężone powietrze w pojazdach ciężarowych jest zazwyczaj wykorzystywane jako medium wykonawcze, jak i do sterowania wieloma systemami. Między innymi, są to:
- Układy hamulca roboczego i postojowego
- Układy hamulcowe przyczepy
- Zawieszenie pneumatyczne
- Systemy kontroli trakcji
- Wspomaganie sprzęgła
- Sterowanie pracą skrzyni biegów
- Obsługa drzwi (np. w autobusach)
Mikrostruktura granulatu sorbentu
Granulat składający się z ziaren 1–3 mm ma pory i maleńkie kanały, które tworzą dużą powierzchnię wewnętrzną gromadzącą cząsteczki wody. Około 1 kg granulatu we wkładzie ma powierzchnię 1 miliona m², co odpowiada 140 boiskom piłkarskim.
Możliwe skutki niedostatecznego osuszania sprężonego powietrza
Para wodna w sprężonym i ogrzanym powietrzu może podczas ochładzania kondensować się i wykraplać co skutkuje:
- Awariami zaworów na skutek zamarzania wody zimą
- Korozją zbiorników powietrza, zaworów i siłowników
- Wymywaniem olejowego filmu smarnego z układu hamulcowego
Budowa i działanie osuszacza powietrza z separatorem oleju
Zalety wkładów osuszaczy Bosch
- Wysoka wydajność nawet w trudnych warunkach
- Jeszcze dłuższa żywotność dzięki wkładom z warstwą pochłaniającą mgłę olejową
Osuszacze Bosch
Zamienniki
Osuszacze w wersji podstawowej mogą być zamienione na osuszacze bardziej zaawansowane
Komentarze