Współpraca kilku firm – Girteka, Nestle, Volvo, Schmitz Cargobull oraz BP Pulse – zaowocowała pierwszym w pełni elektrycznym zestawem ciężarowym z naczepą chłodniczą. Testy zakończono, a wyniki są bardzo interesujące.
Girteka, europejska firma transportowa, we współpracy z Nestlé, Volvo, Schmitz Cargobull i BP Pulse, zakończyła pilotażowy program testowy pierwszego w pełni elektrycznego zestawu ciężarowego z naczepą chłodniczą. Wyniki testów wskazują na duży potencjał elektryfikacji w logistyce, nawet w przypadku wymagających operacji, takich jak transport chłodniczy.
Testy, obejmujące dystans 1500 km, potwierdziły wydajność i niezawodność elektrycznego zestawu. Średnie zużycie energii wyniosło 1,35 kWh na kilometr, a czas ładowania zaledwie 1,5 godziny. Wyniki te podkreślają praktyczność i efektywność elektrycznych ciężarówek w rzeczywistych warunkach.
Projekt wpisuje się w strategię Girteki, dążącej do dekarbonizacji łańcuchów dostaw. Firma podkreśla znaczenie współpracy w osiąganiu tego celu, angażując różne strony, od producentów po firmy logistyczne i energetyczne.
Girteka planuje kontynuować projekty związane z elektryfikacją floty, wykorzystując zdobyte doświadczenie w codziennych operacjach. Testy te stanowią ważny krok w transformacji branży logistycznej w kierunku bardziej zrównoważonego transportu.
Komentarze