Na targach w Hanowerze IVECO prezentowało rozwiązania, które zbliżają zarówno markę jak i transport drogowy do pełnej dekarbonizacji. Wśród prezentowanych produktów szczególną uwagę przykuła premiera IVECO S-eWay – nowego bezemisyjnego podwozia.
Kierunek: Dekarbonizacja
IVECO, marka pojazdów użytkowych Grupy IVECO, wdraża swoją strategię wprowadzania zeroemisyjnych rozwiązań we wszystkich segmentach i zastosowaniach, aby wspierać swoich klientów w ich drodze do zerowej emisji podczas IAA Transportation 2024, wiodącego wydarzenia dla logistyki, użytkowników pojazdów użytkowych i sektora transportu. IVECO prezentowało swoje dokonania na drodze do dekarbonizacji, osiągnięte dzięki strategii multienergetycznej, rosnącemu ekosystemowi partnerstw, zintegrowanemu portfolio usług i wzmacnianiu innowacji.
IVECO zaprezentowało rozszerzoną ofertę pojazdów zasilanych HVO, gazem ziemnym, akumulatorami trakcyjnymi i wodorem – efekt neutralnego pod względem technologicznym podejścia do dekarbonizacji. Marka otwiera również nowe możliwości dzięki dwóm zupełnie nowym pojazdom, które na targach IAA miały swoją globalną premierę: bezemisyjnemu podwoziu ciężkiemu S-eWay oraz eMoovy, elektrycznemu lekkiemu pojazdowi użytkowemu opracowanemu we współpracy z Hyundaiem, debiutującemu w segmencie średnich samochodów dostawczych o do 3,5 tony.
Luca Sra, President Truck Business Unit, Iveco Group, podczas konferencji prasowej zorganizowanej na stoisku przedstawił strategię marki:
– Mamy jasną i spójną strategię opartą na czterech filarach: serwicyzacji, tzw. innowakcji (innovaction), silnym Ekosystemie partnerstwa i naszym podejściu multienergetycznym. Dzięki serwicyzacji ukierunkowaliśmy naszą działalność ze sprzedaży samych pojazdów na sprzedaż zintegrowanych rozwiązań mobilnych. “Innovaction” to nasz sposób na zapewnienie, że jesteśmy gotowi na wszelkie przyszłe wyzwania poprzez przeformułowanie naszych zasobów i procesów w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej i wydajności. Wykorzystujemy ekosystem partnerski, który zbudowaliśmy z wiodącymi, podobnie myślącymi i zorientowanymi na innowacje firmami, aby osiągnąć nowe szczyty technologiczne i rozszerzyć naszą ofertę z korzyścią dla naszych klientów, dzieląc się inwestycjami i know-how. Wreszcie, kontynuujemy postęp w kierunku transportu bezemisyjnego, badając potencjał wszystkich technologii i paliw dostępnych dziś i jutro, aby zaspokoić wszystkie zastosowania pojazdów i misje klientów oraz być gotowym na zmieniający się scenariusz.
Strategia IVECO napędza ciągłą ewolucję i rozszerzanie portfolio, oferując pełny wybór technologii napędowych, aby wspierać swoich klientów w przejściu na zerową emisję bez uszczerbku dla wydajności i całkowitego kosztu posiadania TCO.
Mapa innowacji IVECO Group
Wizja marki opiera się również na planie innowacji IVECO Group, którego celem jest zapewnienie klientom rentowności biznesowej opartej na TCO, dobrostanu kierowców i rozwiązań dla wszystkich zadań transportowych poprzez priorytetowe traktowanie trzech obszarów: napędów multienergetycznych, skomunikowanych pojazdów opartych na technologii (software defined vehicles) i jazdy autonomicznej.
– Obszar związany z podejściem multienergetycznym do napędów prowadzi do przygotowania skalowalnej oferty zeroemisyjnej nowej generacji, aby być gotowym na każdą technologię, która rozwinie się w nadchodzących latach. W obszarze software-defined vehicles wykorzystujemy bogactwo informacji dostarczanych przez łączność, ponieważ duże zbiory danych gromadzone i analizowane przez sztuczną inteligencję mają zrewolucjonizować branżę. Wreszcie, IVECO ma mocne podstawy w dziedzinie autonomicznej jazdy, ponieważ wspomagana jazda jest już rzeczywistością w naszych pojazdach, torując drogę do nowego wymiaru bezpieczeństwa i wydajności na drodze. – wyjaśnił Marco Liccardo, Chief Technology and Digital Officer, Iveco Group.
Dążenie IVECO do zmian i innowacji wskazuje drogę do bezemisyjnego transportu
IVECO prezentowało swoją wizję na stoisku wewnętrznym o powierzchni 3500 metrów kwadratowych, gdzie odwiedzający odkrywali najnowsze innowacje dzięki Beams of Light: trzem interaktywnym strukturom w kolorze niebieskim w sercu logo IVECO, symbolu energii pulsującej w IVECO i napędzającej transformację branży transportowej, które zapewniają odwiedzającym wciągające wrażenia ilustrujące, w jaki sposób IVECO interpretuje swoje kluczowe atuty: zrównoważony rozwój, zorientowanie na kierowcę i produktywność biznesową.
Nowe podwozia S-eWay i eMoovy, debiutujące na arenie międzynarodowej, są najnowszym uzupełnieniem oferty pojazdów IVECO z napędem elektrycznym. Zaprezentowane zostały również osiągnięcia marki w zakresie technologii wodorowej, z prototypem S-Way wyposażonym w 13-litrowy wodorowy silnik spalinowy oraz koncepcją hybrydowej ciężarówki o dużej ładowności z systemem zwiększania zasięgu napędzaną silnikiem Cursor 9 H2 opracowanym przez FPT Industrial, siostrzaną spółkę w ramach Iveco Group.
IVECO prezentowało na swojej powierzchni zewnętrznej, obejmującej 1000 metrów kwadratowych, ponad 20 pojazdów opracowanych we współpracy z zaufaną siecią producentów zabudów. Znajduje się tam zasilany ogniwami paliwowymi IVECO S-eWay w barwach Metalliki, symbolizujący wsparcie IVECO dla mocnego zaangażowania Goodyear FIA ETRC w zrównoważone praktyki i innowacje w sportach motorowych, a także pionierską rolę w promowaniu wodoru w społeczności wyścigów ciężarówek. Artysta aerografu podczas targów IAA spersonalizował również samochód ciężarowy IVECO unikalną grafiką Metalliki jako hołd dla szczególnej więzi łączącej IVECO z legendarnym zespołem.
Odwiedzający mieli również okazję osobiście zapoznać się z 13 pojazdami z lekkiej, średniej i ciężkiej gamy IVECO w Strefie Jazd Próbnych. Flota pojazdów do jazd testowych obejmuje nowe elektryczne eMoovy i podwozie S-eWay, a także nową generację S-Way z technologią autonomicznej jazdy PlusDrive, która jest obecnie testowana z wybranymi klientami w Niemczech.
Komentarze