Rok modelowy 2014 Fuso Canter to jeszcze większe możliwości. Zwiększona nośność podwozia, nowe silniki, przełożenia osi oraz – dostępny w Canterze 4×4 – reduktor, to główne nowości, które oferują najnowsze Fuso Canter.
Topowy wariant Canter 9C15/9C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t ma zwiększona nośność podwozia do prawie 6 ton, ustanawiając w ten sposób rekord w swojej kategorii wagowej. Jego wyposażenie obejmuje przekładnię Duonic i szeroką kabinę "C". Model dostępny jest z 3-litrowymi silnikami o mocy 150 KM oraz 175 KM, a także z filtrem cząstek stałych i technologią SCR BlueTec 6. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również hamulec silnikowy o mocy 50 kW, ESP, układ ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania.
Zmodyfikowane silniki zapewniają zgodność z unijnymi regulacjami dotyczącymi emisji spalin, wchodzącymi w życie 1 stycznia 2014 roku. Euro 5b+ dotyczy odmian o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 t, a Euro VI – wariantów o większej DMC oraz modelu Canter Eco Hybrid. Nowe jednostki emitują mniej szkodliwych substancji i są bardziej wydajne.
Mniejsze zużycie paliwa
Na montowany w standardzie pakiet Ecofficiency składa się ciśnienie wtrysku podniesione do 2000 barów, zastosowanie specjalnego oleju silnikowego, funkcji start/stop i „szybszych” przełożeń osi. Wersje o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6,5 t i mocy 150 KM oraz 175 KM są dodatkowo wyposażone w opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz udoskonalony filtr cząstek stałych. Korzystają one z technologii BlueTec 6 z katalizatorem SCR.
Cantera 4×4 jest teraz seryjnie uzbrojony w reduktor. W rezultacie model może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 proc. Canter 4×4 ma samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi (blokada do 70 procent) oraz hamulec silnikowy o mocy 50 kW.
Listę nowości Cantera z rocznika 2014 uzupełnia dostępne na życzenie szerokokątne lusterko, zalecane zwłaszcza przy szerokich nadwoziach, takich jak kontenery lub podobne.
Komentarze