Gamę dostawczego Mercedesa uzupełniają dwie nowe odmiany silnikowe: wysokoprężna 111 CDI (110 KM) oraz benzynowa 112 (114 KM). W 2014 roku pojawi się 7-miejscowa odmiana kombi Citana.
Po premierze we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w Szwajcarii, Norwegii i Turcji, nadeszła pora na premierę Citana w Rosji i Chile. W przyszłości model pojawi się również w Azji
Citan 111 CDI
Citan 111 CDI jest napędzany przez go 1,5-litrowego turbodiesla o mocy 110 KM maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 12,3 s. Ta wersja jest bardzo oszczędna: z opcjonalnym pakietem BlueEfficiency, zużywa średnio 4,4 l ON na 100 km. Citan 111 CDI w wersji Furgon z długim rozstawem osi kosztuje od 59 440 zł netto.
Citan 112
Citan 112 jest napędzany przez silnik o pojemności 1,2 litra, który generuje moc 114 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego Standardowe wyposażenie obejmuje pakiet BlueEfficiency i funkcję Eco start/stop, a średnie zużycie paliwa wynosi 6,1 l/100 km. Citan 112 w wersji Furgon z długim rozstawem osi kosztuje od 53 290 zł netto.
Obie jednostki współpracują z 6-stopniowymi przekładniami manualnymi.
Nowa wersja Citana
Citan wkrótce będzie dostępny jako kombi z miejscem nawet dla siedmiu osób, bazujące na najdłuższej wersji o długości 4705 mm. Model przeznaczono do komercyjnego lub prywatnego transportu pasażerskiego. Dwa oddzielne fotele w trzecim rzędzie mają osobną regulację wzdłużną oraz niezależnie składane oparcia.
Komentarze