Scania wprowadza najmocniejszy wariant do najtrudniejszych zadań z nowej gamy silników V8 Euro 6 – charakteryzuje się mocą 730 KM i maksymalnym momentem obrotowym 3500 Nm.
Wszystkie trzy silniki Scania V8 bazują na jednostce o pojemności 16,4 l i mocy 730 KM, która zadebiutowała w 2010 r. Warianty Euro 6 wykorzystują turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz chłodzony cieczą układ recyrkulacji spalin EGR, z którym współdziała katalizator SCR w układzie wydechowym. Tłumik jest nieco większy od kompaktowego tłumika stosowanego z silnikami sześciocylindrowymi.
Wariant 520-konny jest chętnie wybierany przez firmy prowadzące przewozy na długich dystansach w rejonach silnie pofałdowanych. W takich warunkach wyróżnia się wydajnością przy stosunkowo małym zużyciu paliwa. Wersja 580 KM oddaje do dyspozycji osiągi zarezerwowane wcześniej dla silnika 620 KM Euro 5.
Natomiast jednostka o mocy 730 KM nie jest przeznaczona do zwyczajnych zadań. 60-tonowe, skandynawskie zestawy z drewnem, transport ponadgabarytów w Niemczech, ciężkie przewozy w Norwegii – to przykłady zastosowań, gdzie 730-konny, widlasty silnik Scania odnosi największe sukcesy.
Widlasta jednostka Euro 6 o mocy 730 KM osiąga maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów niż wersja Euro 5. Jest on dostępny od 1000 do 1400 obr/min. Do standardu należy zautomatyzowana skrzynia Scania Opticruise, przystosowana do przenoszenia dużego momentu.
Silniki V8 są oferowane wyłącznie z kabinami serii R. Do wyboru jest szereg skrzyń biegów oraz mostów napędowych jedno- i dwustopniowych, w tym tandemowych.
Komentarze