Krople i sekundy

, 9 listopada 2013, 11:44

W sobotę 19 października podczas uroczystej kolacji wydanej przez Volvo Trucks w hotelu Ambasador ogłoszono zwycięzcę finału konkursu The Drivers’ Fuel Challenge.

Jednak zanim to nastąpiło, kierowcy biorący w nim udział spędzili dzień na torze wyścigowym Grobnik w pobliżu Rijeki.

Ubiegłoroczny finał konkursu obejmującego Rynek Europy Centralno-Wschodniej, który zakończył się zwycięstwem polskiego kierowcy, rozgrywany był na otwartych drogach w pobliżu czeskiego Ołomuńca. W tym roku, organizatorzy postanowili do maksimum wyeliminować z rywalizacji czynnik nieprzewidywalności ruchu drogowego i wybrali do jazd finałowych tor wyścigowy.

Autodrom Grobnik położony jest w malowniczej dolinie nieopodal Rijeki. Obiekt powstał w 1979 i swego czasu odbywały się na nim wyścigi motocyklowe w ramach mistrzostw świata. Dziś tor nie ma już tej renomy, jednak jego położenie oraz charakterystyka, pełna różnego rodzaju zakrętów i dość ostrego podjazdu, spowodowało, że świetnie nadawał się on do rozegrania konkursu na najoszczędniejszego kierowcę ciężarówki marki Volvo.

Do Chorwacji przyjechało w tym roku 14 zwycięzców krajowych eliminacji zorganizowanych w tym roku w: Bośni, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Węgier, Litwy, Łotwy, Macedonii, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji i Słowenii. Znalezienie się w tym elitarnym gronie nie było łatwe. W konkursie wystartowało łącznie aż 3 tysiące kierowców! Polskę reprezentował Stanisław Mierzejewski z Ostrołęki.

W wyniku losowania finaliści podzieleni zostali na grupy przypisane do jednego z dwóch zestawów składających się z nowych ciągników Volvo FH EEV ze skrzynią I-Shift i silnikiem o mocy 500 KM oraz naczep Krone Profiliner załadowanych 18 tonami płyt betonowych.

Każdy z zawodników miał do pokonania dwa okrążenia o łącznej długości 8,4 km w nieprzekraczalnym czasie 14 minut. Dla utrudnienia na torze ustawione zostały dwie szykany z beczek, ograniczające prędkość i zmuszające kierowców do precyzyjnego doboru toru jazdy. Na szczęście pogoda była bezwietrzna, więc ewentualny wpływ wiatru został ograniczony do minimum…

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!