Nowy wariant kultowej ciężarówki Mercedesa. Pierwszy egzemplarz zjechał już z taśmy.

16 grudnia 2024, 12:57

Z linii produkcyjnej w zakładzie w Wörth zjechał pierwszy egzemplarz nowej odsłony kultowego ciągnika siodłowego Mercedesa. Czym wyróżnia się ten pojazd od swoich poprzedników?

Nowy Mercedes-Benz Actros L z aerodynamicznie ulepszoną kabiną kierowcy ProCabin jest gotowy do produkcji i dostawy: pierwszy pojazd klienta, Actros L 1848 LS 4×2 w kolorze kryształowej zieleni metalik, niedawno zjechał z taśmy produkcyjnej w zakładzie w Wörth. Nowy model klasy premium Mercedes-Benz Trucks oferuje liczne funkcje w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i komfortu.

Najważniejsze cechy Actrosa L w szczegółach

Actros L wyróżnia się futurystycznym designem pojazdu, zoptymalizowaną aerodynamiką, wieloma funkcjami zwiększającymi komfort, ekonomicznymi silnikami, wysoką dynamiką jazdy i najnowszymi systemami wspomagania. Dłuższy przód pojazdu i inne rozwiązania aerodynamiczne prowadzą do oszczędności paliwa do 3 procent.
Dostępny teraz dla niektórych modeli zoptymalizowany układ napędowy zapewnia nie tylko wyraźnie lepsze wrażenia z jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania na wzniesieniach i niższą prędkość manewrowania, ale także cichszą i przyjemniejszą jazdę dzięki zmniejszonej prędkości jazdy do 80 km/h. Ponadto przyczynia się do dalszej redukcji zużycia paliwa.

Elastyczna produkcja różnych rodzajów napędów w zakładzie w Wörth

Mercedes-Benz Trucks zawsze dąży do tego, aby oferować swoim klientom najlepsze rozwiązania dla wszystkich technologii napędu. Samochody ciężarowe z silnikiem wysokoprężnym będą przez jakiś czas nieodzowne w różnych regionach świata. Wraz z nowym Actrosem L producent udoskonalił wiele aspektów swojego sprawdzonego flagowego modelu. Odzwierciedla się to na zewnątrz w rewolucyjnym designie kabiny kierowcy. Wysoce elastyczna produkcja w zakładzie w Wörth zapewnia wydajną produkcję samochodów ciężarowych z różnymi rodzajami napędu na jednej linii montażowej. Zarówno ciężarówki z napędem wysokoprężnym, jak i akumulatorowo-elektryczny eActros 600 do transportu dalekobieżnego mogą być elastycznie i równocześnie planowane w produkcji. Dzięki temu zakład może szybko dostosować się do popytu na rynku i niezawodnie spełnić wysokie standardy jakościowe Mercedes-Benz.

O zakładzie Mercedes-Benz w Wörth

W 1963 roku założono największy zakład montażowy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks w Wörth am Rhein. Od początku wyprodukowano tu około 4,4 miliona samochodów ciężarowych. Dziś są to typoszeregi Actros, Arocs i Atego. W Wörth produkowane są również pojazdy Mercedes-Benz Special Trucks Econic, Unimog i Zetros. Produkcja seryjna akumulatorowo-elektrycznego Mercedes-Benz eActros 300/400 do transportu dystrybucyjnego rozpoczęła się w 2021 roku. W 2022 roku pojawiła się druga ciężarówka seryjna Mercedes-Benz eEconic Electric do użytku komunalnego. Daimler Truck świętował niedawno w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego. Zakład Mercedes-Benz w Wörth zatrudnia około 10 000 pracowników i jest drugim co do wielkości pracodawcą w Nadrenii-Palatynacie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!