Marketing wirusowy dużym sukcesem Volvo Trucks

, 19 grudnia 2013, 16:01

Ostatnie reklamy Volvo Trucks pokazały, że niekonwencjonalne podejście do marketingu sprawdza się. Film „The Epic Split” stał się znany na całym świecie i w ciągu czterech tygodni od premiery stał się najczęściej oglądaną reklamą motoryzacyjną w historii YouTube.

Od czasu premiery na YouTube, film „The Epic Split” z Jeanem-Claudem Van Dammem został odtworzony ponad 59 milionów razy. Rozprzestrzeniał się poprzez media społecznościowe i informacyjne, był przedmiotem tysięcy dyskusji w sieci i poza nią, a nawet zaczął funkcjonować jako samoistny fenomen, chętnie parodiowany przez innych, w tym także osoby znane.

– „Reakcja przeszła nasze oczekiwania. Oczywiście, liczyliśmy na sukces, ale nie spodziewaliśmy się, że będzie tak ogromny i nastąpi tak szybko. Ostatecznie, 'The Epic Split' jest tylko reklamą samochodu ciężarowego” – mówi Per Nilsson, dyrektor ds. public relations marki Volvo Trucks.

Sukces w liczbach

„The Epic Split” i informacje o nim:

  • były ponad 6 milionów razy współdzielone w sieciach społecznościowych.
  • były przedmiotem ponad 10 milionów odsłon na stronie Google.com.
  • były szeroko komentowane w mediach na całym świecie: reklamie tej poświęcono dotychczas około 20 000 wpisów w internecie.
  • osiągnęły wartość reklamową na poziomie 70 milionów euro.

   
Pomysłowość ważniejsza od wydatków

Od jesieni 2012 r. Volvo Trucks opublikowało sześć filmów, które w efektowny sposób promują pięć nowych modeli ciężarowych Volvo.

– „Jego zasięg jest głównie rezultatem zaangażowania opinii publicznej. Nie możemy przebić konkurencji wydatkami. Dlatego musimy wykazać się pomysłowością. Nasza strategia marketingowa jest jednym z elementów tego podejścia” – wyjaśnia Per Nilsson.

Nowa strategia

Strategia komunikacji marketingowej jest częścią szerszego programu zmiany sposobu promowania swoich produktów przez Volvo Trucks. W uproszczeniu, chodzi o promowanie produktów B2B (ang. Business to Business) metodami marketingu B2C (ang. Business-to-consumer).

– „Nasza strategia marketingowa bazuje na spostrzeżeniu, że nawet w środowisku B2B decyzje są podejmowane przez konkretne osoby. Współczesne samochody ciężarowe są wytworami zaawansowanej technologii, opracowanymi z myślą o ułatwieniu pracy kierowcy, bezpieczeństwie kierowcy, ładunku i otoczenia, a także osiąganiu jak największej rentowności. Ale to nie jedyne czynniki wpływające na wybory dokonywane przez kierowców i przewoźników. Równie ważny jest wizerunek samochodu ciężarowego, którym jeżdżą” – mówi Per Nilsson.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!