Ostatnie reklamy Volvo Trucks pokazały, że niekonwencjonalne podejście do marketingu sprawdza się. Film „The Epic Split” stał się znany na całym świecie i w ciągu czterech tygodni od premiery stał się najczęściej oglądaną reklamą motoryzacyjną w historii YouTube.
Od czasu premiery na YouTube, film „The Epic Split” z Jeanem-Claudem Van Dammem został odtworzony ponad 59 milionów razy. Rozprzestrzeniał się poprzez media społecznościowe i informacyjne, był przedmiotem tysięcy dyskusji w sieci i poza nią, a nawet zaczął funkcjonować jako samoistny fenomen, chętnie parodiowany przez innych, w tym także osoby znane.
– „Reakcja przeszła nasze oczekiwania. Oczywiście, liczyliśmy na sukces, ale nie spodziewaliśmy się, że będzie tak ogromny i nastąpi tak szybko. Ostatecznie, 'The Epic Split' jest tylko reklamą samochodu ciężarowego” – mówi Per Nilsson, dyrektor ds. public relations marki Volvo Trucks.
Sukces w liczbach
„The Epic Split” i informacje o nim:
- były ponad 6 milionów razy współdzielone w sieciach społecznościowych.
- były przedmiotem ponad 10 milionów odsłon na stronie Google.com.
- były szeroko komentowane w mediach na całym świecie: reklamie tej poświęcono dotychczas około 20 000 wpisów w internecie.
- osiągnęły wartość reklamową na poziomie 70 milionów euro.
Pomysłowość ważniejsza od wydatków
Od jesieni 2012 r. Volvo Trucks opublikowało sześć filmów, które w efektowny sposób promują pięć nowych modeli ciężarowych Volvo.
– „Jego zasięg jest głównie rezultatem zaangażowania opinii publicznej. Nie możemy przebić konkurencji wydatkami. Dlatego musimy wykazać się pomysłowością. Nasza strategia marketingowa jest jednym z elementów tego podejścia” – wyjaśnia Per Nilsson.
Nowa strategia
Strategia komunikacji marketingowej jest częścią szerszego programu zmiany sposobu promowania swoich produktów przez Volvo Trucks. W uproszczeniu, chodzi o promowanie produktów B2B (ang. Business to Business) metodami marketingu B2C (ang. Business-to-consumer).
– „Nasza strategia marketingowa bazuje na spostrzeżeniu, że nawet w środowisku B2B decyzje są podejmowane przez konkretne osoby. Współczesne samochody ciężarowe są wytworami zaawansowanej technologii, opracowanymi z myślą o ułatwieniu pracy kierowcy, bezpieczeństwie kierowcy, ładunku i otoczenia, a także osiąganiu jak największej rentowności. Ale to nie jedyne czynniki wpływające na wybory dokonywane przez kierowców i przewoźników. Równie ważny jest wizerunek samochodu ciężarowego, którym jeżdżą” – mówi Per Nilsson.
Komentarze