Wzrost średniego ciężaru pasażerów i ich bagaży oraz dążenia Unii Europejskiej do zwiększenia sprawności transportu i ograniczenia emisji dwutlenku węgla, Komisja Europejska zaproponowała zwiększenie dopuszczalnej masy dwuosiowych pojazdów komunikacji publicznej z 18 do 19 ton. Opony Goodyear Marathon Coach i Ultra Grip Coach spełniają wymagania nowych przepisów.
Choć szczegóły unijnej propozycji nie zostały jeszcze ustalone, wiadomo już, że dopuszcza ona 7,5 tony obciążenia osi sterującej i 11,5 tony osi napędowej. To istotna informacja z punktu widzenia doboru opon i ich nośności. Opony Goodyear Marathon Coach do montażu na wszystkich osiach, w rozmiarach 295/80 R22.5 i 315/80 R22.5, oraz zimowe opony napędowe Ultra Grip Coach posiadają indeks nośności odpowiednio 154 i 156. To z kolei odpowiada nośności 3750 kg i 4000 kg. Montaż opon Goodyear Marathon Coach na oś przednią pozwala spełnić wymóg obciążenia osi ciężarem 7,5 tony, który może wejść w życie w 2018 roku.
Goodyear Marathon Coach i Ultra Grip Coach stworzono z zastosowaniem technologii TravelMax, w tym mieszanki bieżnika Silefex, asymetrycznego kształtu i nowej struktury karkasu. Marathon Coach jest oponą do montażu na każdą oś, przeznaczoną do całorocznego użytkowania. Ultra Grip Coach jest oponą zimową na oś napędową. Wyróżnia się zwiększoną trakcją na śniegu i spełnia wymogi stawiane oponom do jazdy w trudnych warunkach zimowych.
Komentarze