W 2013 roku odnotowano wzrost na rynku samochodów użytkowych, zarówno w liczbie rejestracji samochodów dostawczych, jak i ciężarowych. W okresie tym zarejestrowano w Polsce 7126 użytkowych Mercedesów użytkowych, o 7,6 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.
Samochody dostawcze Mercedes-Benz
Po spadkowym roku 2012, rok 2013 przyniósł ponowne wzrosty sprzedaży samochodów dostawczych wszystkich segmentów. W Polsce zarejestrowano 47 802 takich pojazdów, co oznacza wzrost o 7 proc.
Pozytywna sytuacja rynkowa została wykorzystana przez Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 3895 sztuk w ubiegłym roku do 4213 w 2013. W dużym stopniu przyczynił się do tego Citan, który w pierwszym pełnym roku obecności na rynku osiągnął liczbę rejestracji 495 sztuk.
Sukcesy odniósł również Sprinter. Zainteresowaniem cieszył się zarówno poprzedni, jak i nowy model. Łącznie, liczba rejestracji obu modeli w Polsce wyniosła 2843, co oznacza wzrost względem 2012 o niemal 200 sztuk. W efekcie, udział Mercedes-Benz na rynku samochodów dostawczych wzrósł o 0,1 pkt proc. i wyniósł 8,8 proc.
Plany na 2014
– „Rok 2014 będzie rokiem pełnym wyzwań. Oczekujemy, że zwiększymy sprzedaż we wszystkich trzech segmentach aut dostawczych, od Citana przez Vito do Sprintera. Najlepsze produkty w swoich klasach, nowe technologie w sprzedaży, ciekawa oferta produktów około sprzedażowych oraz dalsza profesjonalizacja sieci sprzedaży samochodów dostawczych Mercedes-Benz w Polsce pozwoli nam zrealizować te ambitne plany i po raz kolejny zwiększyć udział w rynku. Na pewno najgłośniejszymi wydarzeniami tego roku będzie wprowadzenie Klasy V oraz Nowego Vito w końcówce roku.” – powiedział Christoph Stemmer, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów dostawczych Mercedes-Benz.
Ciężarowe Mercedes-Benz i Fuso
Po spadkowym roku 2012, ubiegły przyniósł odbicie na rynku aut ciężarowych powyżej 6 t. Liczba rejestracji nowych ciężarówek wzrosła z 15810 do 18062 sztuk (wzrost o 14,2 proc). Mercedes-Benz sprzedał 2913 pojazdów, co czyni Polskę czwartym największym rynkiem pojazdów ciężarowych dla Daimler AG w Europie (i dziesiątym na świecie). Firma Mercedes-Benz odnotowała największy wzrost sprzedaży w sektorze ciągników siodłowych – liczba rejestracji wzrosła z 1837 do 2203 sztuk, czyli o niemal 20 proc. To zasługa głównie Nowego Actrosa, sprzedanego w liczbie 1500 egzemplarzy.
Plany na 2014
– „Pierwszym ważnym wydarzeniem nowego roku będzie wejście na rynek Nowego Actrosa w wersji SLT – przystosowanego do transportu ładunków o masie do 250 ton. Uzupełni to naszą ofertę w zakresie samochodów do zadań specjalnych. Po dwóch latach premier nowych modeli, planujemy skoncentrować się na dalszym rozwoju usług telematycznych (system FleetBoad). Zależy nam zarówno na rozwoju samego produktu, jak i na zainteresowaniu nim większej liczby klientów. Priorytetem będzie też utrzymanie zadowolenia Klientów z obsługi serwisowej. Planujemy zwiększenie udziału w segmencie podwozi, który w 2013 roku przejawiał trendy wzrostowe. Liczymy również, że w całej naszej ofercie ważnym atutem dla Klientów będzie nasze ponad 2,5 roczne doświadczenie w eksploatacji silników Euro VI.” – powiedział Przemysław Rajewski, szef działu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz.
Serwis
W serwisie samochodów dostawczych został wprowadzony program pod nazwą „Van Service Center”, który opiera się głównie na podniesieniu jakości usług przy zachowaniu przystępnego poziomu cen. Firma zaoferowała klientom m.in. „Pogwarancyjne pakiety serwisowe”, obejmujące podstawowe czynności przeglądowe i eksploatacyjne (np. wymiana oleju czy klocków hamulcowych). W zakresie pojazdów ciężarowych oprócz oferty Pogwarancyjnych Pakietów Serwisowych kierowcom zaoferowano możliwość odbierania upominków za naprawy.
Części zamienne
W 2013 sprzedaż części Mercedes-Benz do samochodów dostawczych wzrosła o 5,3 proc. O blisko 20 proc. wzrosła sprzedaż regenerowanych części z linii EconomyLine.
Komentarze