Rozpoczyna się sprzedaż Volvo FH16 Euro 6

, 3 kwietnia 2014, 15:35

Pierwsze egzemplarze Volvo FH16 z silnikami Euro 6 zostaną dostarczone pod koniec czerwca. Sześciocylindrowe jednostki generują do 750 KM mocy i 3550 Nm momentu obrotowego.

Obecnie FH16 jest dostępne z 16-litrowymi silnikami nowej generacji K, rozwijającymi moc 750, 650 lub 550 KM, z których każdy spełnia normę emisji spalin Euro 6. Wszystkie silniki współpracują ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Jednostka o mocy 550 KM jest również dostępna w połączeniu z manualną skrzynią biegów. Każda z wersji silnika jest wyposażona w hamulec silnikowy Volvo VEB+, o maksymalnej mocy hamowania zwiększonej z 425 do 470 kW i dostępnej przy 2200 obr/min.

– „Volvo FH16 z silnikiem Euro 6 odznacza się taką samą jak dotychczas, wysoką niezawodnością oraz identycznym zużyciem paliwa i mocą. Ale obecnie kierowca ma dyspozycji maksymalny moment obrotowy już przy prędkości zaledwie 900 lub 950 obr/min, zależnie od wersji silnika. Zaletą tej udoskonalonej charakterystyki momentu obrotowego jest również możliwość wyboru niższego („szybszego") przełożenia przekładni głównej w celu osiągnięcia jak najlepszej ekonomiki paliwowej” – wyjaśnia Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

Inżynierowie Volvo wyposażyli nowy silnik w chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation), w połączeniu z udoskonalonym układem oczyszczania spalin. Działanie EGR wspomaga nowy, dwustopniowy układ turbodoładowania, który także jest źródłem wysokiej mocy jednostki napędowej. Układ wtryskowy realizuje funkcję wtrysku wstępnego. Polega to na dostarczaniu do cylindra niewielkiej dawki paliwa przed fazą wtrysku głównego w celu uzyskania bardziej równomiernego przyrostu ciśnienia, czego rezultatem jest cichsza, bardziej „miękka" praca silnika.

Komentarze

Brak komentarzy