Firma DPD Polska złożyła w UOKiK wniosek o pozwolenie na przeprowadzenie transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A. Efektem byłoby powstanie drugiej pod względem wielkości spółki na polskim rynku usług logistycznych, z 24-procentowym udziałem. Po połączeniu obroty firmy mogą przekroczyć miliard złotych.
– „Zakładając, że UOKiK pozytywnie rozpatrzy nasz wniosek, połączenie z Siódemką uzupełni naszą ofertę o innowacyjne, przyjazne dla klientów rozwiązania, w szczególności dla sektora handlu elektronicznego (e-commerce). Siódemka ma na tym polu bardzo bogate doświadczenie i sprawdzone know-how." – powiedział Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. – „Nasza firma zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych. W czasach, gdy relacje handlowe z końcowym odbiorcą przenoszą się do Internetu, kapitał Siódemki postrzegamy jako niezwykle cenny." – dodał prezes Nawłoka.
Firma DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) rozpoczęła działalność w 1991 roku. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym sortownią w Strykowie. W 1998 roku firma została kupiona przez Grupę Poczty Szwedzkiej. Aktualnie w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste. Od 2007 roku firma posługuje się marką DPD i plasuje na 3 miejscu z ok. 16-procentowym udziałem rynkowym.
Siódemka to polska marka, która posiada ofertę dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Posiada najliczniejszą – obok Poczty Polskiej – sieć Punktów Obsługi Przesyłek. Jest jednym z kluczowych partnerów krajowej branży e-commerce.
W najnowszym rankingu opublikowanym w dzienniku Rzeczpospolita Siódemka zajmuje 3. miejsce wśród najczęściej wybieranych operatorów logistycznych na polskim rynku e-commerce. Firma zatrudnia 1400 pracowników i 2100 kurierów. Dysponuje 40 oddziałami, w tym centralną sortownią w Rawie Mazowieckiej.
Komentarze