Scania poszerza gamę silników Euro 6 o 13-litrową jednostkę DC13 147 o mocy 450 KM. Tym, co wyróżnia DC13 147 jest brak turbosprężarki o zmiennej geometrii i systemu recyrkulacji spalin EGR. Silnik wykorzystuje do oczyszczania spalin tylko układ SCR.
Inżynierom Scania udało się rozwiązać łamigłówkę, jaką było zastosowanie wyłącznie SCR w silniku o tak wysokim poziomie mocy. Klienci mają teraz większą swobodę wyboru i mogą skorzystać z prostszego rozwiązania. Nowy silnik typu DC13 147 nie wymaga ani turbosprężarki o zmiennej geometrii, ani systemu recyrkulacji spalin EGR.
– „Silnik ten jest idealny dla europejskich przewoźników działających w dalekim transporcie i spełnia swoje zadanie równie dobrze, jak niezwykle oszczędna jednostka o mocy 410 KM, przedstawiona jesienią 2013 r. Jednocześnie komfort użytkowania i moment obrotowy pozostały na najwyższym poziomie.” – zapewnia Granath. – „Według naszych wyliczeń Scania Streamline z nowym silnikiem zużywa o 1% mniej paliwa w porównaniu z poprzednią wersją, wyposażoną w EGR i SCR. Pozostałe parametry są identyczne.” – dodaje.
Scania przedstawia 6-cylindrowy, rzędowy, 13-litrowy silnik o mocy 450 KM, który by sprostać wymaganiom normy Euro 6 wykorzystuje jedynie układ SCR. To rozwiązanie oferuje mniej skomplikowaną konstrukcję jak również większą oszczędność paliwa zarówno w transporcie dalekobieżnym jak i w innych typach transportu.
Silniki wykorzystujące jedynie układ SCR wymagają nieco więcej AdBlue. W rozwiązaniu oferowanym przez Scania wykorzystanie tej substancji stanowi około 6% zużycia oleju napędowego, podczas gdy silniki z EGR i SCR zadowalają się zazwyczaj zużyciem dochodzącym do 3%. Klientom zainteresowanym wyborem zbiorników paliwa o maksymalnej objętości, Scania proponuje szeroki asortyment zbiorników AdBlue, w tym zbiorniki zainstalowane po wewnętrznej stronie podłużnic ramy.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy silnik wyróżnia się imponującym momentem obrotowym, dochodzącym do 2350 Nm. Jest on dostępny już od 1000 obr/min, co skutkuje doskonałymi własnościami pojazdu w ruchu drogowym.
– „Jesteśmy przekonani, że silnik Scania o mocy 450 KM stanie się popularnym źródłem napędu na długich trasach,” mówi Granath. „Wykazaliśmy, że używanie do oczyszczania spalin tylko układu SCR prowadzi do spadku zużycia paliwa. Do tego dochodzą pewne oszczędności na masie własnej.”
Komentarze