Pierwsze Tramino już w Brunszwiku

, 21 lipca 2014, 15:09

W nocy z 17 na 18 lipca 2014 roku pierwszy z 18 Solarisów Tramino dotarł do Brunszwiku. Finalizacja dostaw dla przewoźnika Braunschweiger Verkehrs-AG planowana jest w 2015 roku. Brunszwik stał się drugim, po Jenie, niemieckim miastem posiadającym w swojej flocie tramwaje Solarisa.

Mimo późnych godzin nocnych pojawienie się pierwszego Tramino wzbudziło wśród mieszkańców Brunszwiku duże zainteresowanie. Postawienie pojazdu na torach odbyło się zgodnie z planem, nieopodal ścisłego centrum miasta, przy Placu Hagenmarkt. Zakończenie wydarzenia stanowiła sesja zdjęciowa przed Brunszwickim Pałacem Książęcym. Drugie i trzecie Tramino zostaną dostarczone w najbliższych tygodniach. Od września 2014 roku rozpoczną się natomiast dostawy tramwajów o numerach od 4 do 18.

Tramino Brunszwik to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje, o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Pod względem konstrukcyjnym są to kolejne wyprodukowane przez Solarisa tramwaje typu GTx.

Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym pośrodku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Brunszwik wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda.

Tramino Brunszwik wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 90 kW każdy. Przeniesienie napędu w tramwajach następuje z silników montowanych na pudłach przez wał na wózek i poprzez zespół przekładni na koła. Szynowy Solaris dla Brunszwiku wyposażony jest również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Brunszwickie Tramino wyposażone są również w superkondensatory, w których składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji. Następnie jest ona wykorzystywana do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!