Rozpoczyna się kolejna edycja testów Volvo 7900 Hybrid w Polsce. Na początek hybryda zawita do północnej części kraju i będzie eksploatowana na regularnych liniach miejskich w trzech miastach.
Pojazd będzie testowany przez operatorów transportu publicznego w regularnym ruchu miejskim. Od 21 lipca hybryda Volvo jeździ we flocie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ełku.
Kolejne miasto na trasie tej edycji testów to Włocławek. W tym mieście, od 28 lipca do 3 sierpnia, autobus Volvo 7900 Hybrid będzie obsługiwał pasażerów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Następnie, autobus pojedzie do Grudziądza, gdzie od 4 do 8 sierpnia będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva. Przewoźnik ten ma już w swojej flocie autobusy Volvo, m.in. zakupiony w ubiegłym roku międzymiastowy Volvo 8900, który jeździ na trasie Tczew – Gdańsk.
Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1350 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Od 2011 roku przeprowadzono liczne prezentacje i testy autobusu hybrydowego Volvo w polskich miastach, m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tarnobrzegu, Białymstoku, Siedlcach, Gliwicach, Warszawie, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie, Opolu, Łomży, Ełku, Bielsku-Białej, Krakowie, Elblągu, Trójmieście, Inowroclawiu, Jarocinie, Kędzierzynie i Jeleniej Górze. Od stycznia 2014 roku autobus hybrydowy Volvo jeździ na regularnej linii komunikacji miejskiej obsługiwanej przez MPK Wrocław.
– „Testy, które dotychczas przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa – od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które wcześniej testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu. Jesteśmy zadowoleni, że produkowany we Wrocławiu najnowszy model naszego autobusu hybrydowego – Volvo 7900 Hybrid zostanie przetestowany w regularnym ruchu w kolejnych miastach i że z bliska będą mogli mu się przyjrzeć zarówno przewoźnicy, jak i mieszkańcy polskich miast” – mówi Małgorzata Durda, Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska.
Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa. Silnik Diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik Diesla.
Komentarze