Chimera na Pomorskiej Miss Scania

, 25 sierpnia 2014, 14:31

Chimera to najnowsze dzieło Svempy Bergendahla, Szweda zajmującego się tuningiem ciężarówek. Wyjątkowa maszyna zawdzięcza ponadprzeciętną moc silnikowi Scania V8, który osiąga obecnie 1460 KM i gwarantuje czas rozpędzania do 100 km/h w granicach od 4,6 do 5 sekund.

Podobnie jak poprzedniczki występuje na zlotach i wystawach, gromadząc tłumy fanów. Zadebiutowała podczas Interlaken Trucker & Country Festival, który odbywał się w Szwajcarii od 27 do 29 czerwca 2014 r.

Nazwa ciężarówki wywodzi się od mitologicznej chimery, która ziała ogniem, miała głowę lwa, ciało kozy i ogon węża. Nawiązuje również do symbolu gryfa obecnego w logotypie Scania.

– „Chimera uzupełnia naszą kolekcję. Jest ciężarówką w stylu futurystycznym. Efektownie wyeksponowany silnik i szczegóły konstrukcji są głównymi składnikami jej wyjątkowego dizajnu. Czerpie przy tym z zaawansowanej techniki, wykorzystując najnowocześniejsze materiały i jest przygotowana do korzystania z napędu hybrydowego.” –  mówi projektant firmy Svempas Jan Richter – „Poprzednio inspirowaliśmy się historią, lecz zerwaliśmy z tym na rzecz ciężarówki, która jest w każdym calu bardzo nowoczesna. Ma zarazem żyłkę do wyścigów. Naturalnie nadal pilnie zważaliśmy, aby współbrzmiała z językiem projektów, jakie przygotowuje Scania. Poszliśmy jednak o kilka kroków dalej” – dodaje Richter.

Chimera w drodze do Gdańska

Wkrótce po premierze, Chimera ruszyła w drogę. Pojawiła się na kilku europejskich zlotach, zaś 30 sierpnia zawita do Polski. Uświetni ogólnopolski finał konkursu Young European Truck Driver, który odbędzie się w Gdańsku podczas 13 edycji Pomorskiej Miss Scania. Oprócz Chimery imprezę odwiedzi Scania Blue Stream wyposażona w legendarny silnik V8. Udział w Pomorskiej Miss Scania zapowiedzieli jak co roku właściciele najciekawszych tuningowanych ciężarówek w Polsce.

Scania Chimera – opis techniczny

  • Silnik: Scania V8, 16,4 l, 1460 KM (w przyszłości 2190 KM).
  • 6 turbosprężarek Holset, układ wydechowy ze stali nierdzewnej.
  • Zmodyfikowana automatyczna 6-biegowa skrzynia Allison.
  • Nadwozie firmy Laxå Special Vehicles, zbudowane z wykorzystaniem zmodyfikowanej kabiny P z elementami kabiny R.
  • Masa własna 4780 kg osiągnięta głównie dzięki ramie rurowej wykonanej ze stali nierdzewnej. Niezależne zawieszenie wszystkich kół.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

79.187.10.*, 27 sierpnia 2014, 18:37 0 0

- Niezależne zawieszenie wszystkich kół

Do jakich szkół chodziliście żeby pisać takie bzdury?
Jak na tylnym sztywnym moście można zrobić niezależne zawieszenie?!
Na pierwszy rzut oka widać zawieszenie SZTYWNEGO mostu na sprężynach śrubowych.

Odpowiedz