Szkolenie produktowe Bosch na torze Zolder

, 30 września 2014, 18:13

Zmaganiom wyścigowych ciężarówek na torze w belgijskim Zolder towarzyszyło szkolenie produktowe firmy Bosch. Przedstawiciele dystrybutorów tej firmy poznali jej najnowsze produkty i rozwiązania oraz rozwiązania wspierające warsztaty.

Wybór miejsca nie był przypadkowy – Bosch angażuje się w wyścigi ciężarówek, sponsorując zespół mistrza tej dyscypliny, Jochena Hahna, oraz dostarczając innowacyjne części do pojazdów rywalizujących na torze. Było to więc najlepsze otoczenie do przedstawienia gościom najnowszych rozwiązań i planów spółki.

Oferta części Bosch, pierwszomontażowego dostawcy komponentów i rozwiązań do pojazdów dostawczych i ciężarowych, ciągle się powiększa. Obecnie są to: systemy wtryskowe, rozruszniki i alternatory, systemy oczyszczania spalin, filtracja (w tym filtry odśrodkowe), akumulatory, oświetlenie, wycieraczki oraz paski napędowe. Firma dostosowuje produkty do potrzeb klientów, oferując części nowe, fabrycznie regenerowane oraz elementy do naprawy podzespołów. Aby stworzyć kompleksową ofertę, Bosch oferuje też sprzęt diagnostyczny i serwisowy oraz szkolenia techniczne dla warsztatów.

Program wsparcia serwisów pojazdów użytkowych skierowany jest na przyspieszenie rozwoju w wielu kierunkach, przede wszystkim poszerzenie kompetencji serwisów w celu umożliwienia im podejmowania skomplikowanych napraw. O skuteczności tego programu świadczy fakt, że ponad 17 000 serwisów na świecie działa już w strukturach sieci serwisów Bosch.

Wsparcie Bosch dla serwisów to także hotline techniczny. Do obecnie działającego hotline dotyczącego naprawy pojazdów osobowych, w przyszłym roku dołączy techniczny hotline dla ciężarówek. Dodatkowo, dla zarejestrowanych warsztatów udostępniona jest platforma internetowa, gdzie użytkownicy mogą wymieniać się poradami i wzajemnie sobie pomagać.

Kolejna część szkolenia dotyczyła najczęściej spotykanych współczesnych systemów wtryskowych w pojazdach ciężarowych z silnikami Diesla. Omówiono ich budowę, rozwój każdej z technologii oraz wyposażenie warsztatowe służące do ich testowania i naprawy. Szczególnie istotnym punktem było przedstawienie wtryskiwaczy CRIN 4.2, które generują większe ciśnienie od tego, jakie panuje na szynie. Porównano różnicę w ich budowie, w porównaniu z wcześniejszą generacją 3.

Poruszono również kwestię coraz powszechniejszych układów oczyszczania spalin oraz przedstawiono ich największe zalety. Wykorzystujący reduktor katalityczny system DNOX redukuje emisję NOx nawet o 85%, cząstek stałych o 50%, zaś zużycie paliwa – 5%. Tomasz Maciejasz zwrócił uwagę na właściwości środka AdBlue i związaną z nimi koniecznością wymiany filtrów w systemach DENOX co 180 tys. km przynajmniej raz w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Istotna jest także wymiana filtrów wstępnych.

Innym nowym rozwiązaniem, które omówiono, są nowe rozruszniki z rodziny HEF/HEP 109. Najistotniejszymi cechami jest ich wysoka wydajność, możliwość łączenia w układy rozruchu równoległego, duża żywotność, niewielkie rozmiary oraz możliwość przystosowania do indywidualnych potrzeb.

Przedstawiciele Bosch zdradzili również, że wkrótce zmieni się wygląd akumulatorów samochodowych, a ofertę uzupełni nowa seria, wykorzystująca technologię EFB. Technologia ta zapewnia ponad dwukrotnie większą odporność na pracę cykliczną w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami.

Po części merytorycznej, uczestnicy szkolenia mieli czas, aby dopingować zawodników seri FIA ETRC, a po wyścigach z bliska przyjrzeć się ciężarówkom o osiągach, których może im pozazdrościć wiele wyścigowych osobówek.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!