Kolejna zaskakująca reklama Volvo

, 29 września 2014, 14:57

W reklamie Volvo Trucks portier otrzymuje kluczyki do nowego Volvo FH. Klip ma Nie wie, że ten pojazd ciężarowy ma wiele wspólnego z samochodem sportowym – dzięki nowatorskiej skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch.

Pierwszy dyżur Ambrogia Adaniego w roli portiera odprowadzającego samochody gości na parking we włoskim Casino San Remo okazał się być nie całkiem zgodny z jego oczekiwaniami. W najnowszym filmie reklamowym Volvo Trucks, „The Casino”, widzimy jak Adani parkuje jeden po drugim samochody sportowe, a po chwili przed frontonem kasyna zatrzymuje się nowe Volvo FH. Adani jest wielce zdziwiony. W ten sposób producent chce przekonać, że dzięki I-Shift Dual Clutch, Volvo FH ma wiele wspólnego z samochodem sportowym.

Podobnie jak skrzynie biegów stosowane w wielu samochodach sportowych, I-Shift Dual Clutch jest wyposażona w podwójne sprzęgło, co oznacza, że podczas zmian biegów samochód ciężarowy nie traci prędkości ani siły napędowej.

– „W przypadku samochodów ciężarowych dwusprzęgłowa skrzynia biegów stanowi duże udogodnienie, zapewniając znaczny wzrost komfortu i płynności jazdy. Im cięższy zestaw drogowy, trudniejsze warunki jazdy i częstsze zmiany biegów, tym większa korzyść z posiadania I-Shift Dual Clutch” – mówi Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

Pod względem technicznym, I-Shift Dual Clutch stanowi rozwinięcie klasycznej skrzyni biegów I-Shift, które można przedstawić jako równoległe połączenie dwóch skrzyń biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Podczas zmiany biegu jedna skrzynia biegów jest odłączana od układu napędowego i równocześnie, w tej samej chwili, podłączana jest druga, a zatem nie występuje żadna przerwa w przekazywaniu mocy.

I-Shift Dual Clutch będzie dostępna od września 2014 r. na wszystkich rynkach oferujących Volvo FH z silnikami D13 Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM.

O I-Shift Dual Clutch:

  • Bazuje na klasycznej skrzyni biegów I-Shift. Mimo że zawiera wiele nowych podzespołów, jest od niej dłuższa o 12 cm.
  • I-Shift Dual Clutch zmienia biegi bez przerw w transferze mocy. Jeżeli warunki jazdy pozwalają na pominięcie kilku biegów, proces zmiany przełożeń jest podobny do tego w I-Shift.
  • Brak przerwy w przekazywaniu mocy dotyczy wszystkich zmian biegów, z wyjątkiem tych wymagających przełączenia przekładni zakresów, czyli przejścia z biegu 6. na 7. i odwrotnie.
  • Płynne, łagodne zmiany biegów zmniejszają zużycie podzespołów napędowych i innych elementów pojazdu.
  •  I-Shift Dual Clutch nie powoduje żadnej zmiany w zużyciu paliwa, w porównaniu z I‑Shift.
  •  I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w nowym Volvo FH, jako jedna z opcji alternatywnych, obok klasycznej I-Shift i manualnej skrzyni biegów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!