Największy polski producent naczep i przyczep, firma Wielton S.A., po raz kolejny prezentuje swoją ofertę podczas targów IAA. W hali 27, na stoisku F37 prezentowane są najnowsze produkty. Są wśród nich:
- Naczepa podkontenerowa z wysuwnym przodem i tyłem NS3P45R2M2
- Naczepa kurtynowa typu MEGA RYNNA do przewozu intermodalnego (drogą, koleją oraz promami Ro-Ro)
-
Naczepa wywrotka stalowa typu half-pipe 26 m3 NW3S26SHPKSL48.
– „Kluczowymi zadaniami, nad którymi pracują konstruktorzy Wieltonu są: zmniejszenie masy własnej, zwiększenie niezawodności, polepszenie funkcjonalności oraz design. Bardzo istotnym parametrem, który wyróżnia produkty Wieltonu jest niska masa własna. Do jej obniżenia przyczyniła się przede wszystkim zmiana konstrukcji ram pojazdów, zabudów i skrzyń ładunkowych oraz zastosowane materiały. Dzięki pojawieniu się na rynku drobnoziarnistych wysoko wytrzymałych stali np. S700 MC, 1000 DP oraz trudnościeralnych HB400, 450 Wielton zdecydował się na ich zastosowanie, dzięki czemu mógł obniżyć masę własną swoich produktów zmieniając grubości stosowanych elementów oraz rozwiązania konstrukcyjne. W ten właśnie sposób zastąpiono materiały hutnicze elementami profilowanymi z blach wysoko wytrzymałych, które można wykonać dzięki nowoczesnej technologii przygotowania i spawania. Wielton, jako pierwszy w Polsce zastosował te stale do produkcji swoich pojazdów. Optymalizacja stała się priorytetem.” – tłumaczy Maciej Kaczor, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Wielton S.A. – „Zdecydowaliśmy się również na skonstruowanie własnych profili aluminiowych, których kształt pozwolił na pozbycie się zbędnych kilogramów. Do uzyskania mniejszej masy własnej przyczyniło się także zastosowanie lżejszych komponentów, nad którymi również pracują dostawcy Wieltonu np. siłowniki hydrauliczne, osie, zawieszenia, zbiorniki pneumatyczne, zderzaki, nogi podporowe itp. Podobnie było z nowymi produktami, które prezentujemy na Targach w Hanowerze: naczepą podkontenerową, wywrotką i naczepą kurtynową.” – dodaje.
Naczepa podkontenerowa z wysuwnym przodem i tyłem NS3P45R2M2
Naczepa przystosowana jest do transportu najpopularniejszych typów kontenerów morskich bez konieczności uzyskania dodatkowych zezwoleń na przejazd ponadgabarytowy. Dostępne są dwie wysokości siodła: 1170 mm i 1090 mm. Podwozie naczepy posiada wysuwane elementy tj. przód, tył oraz zderzak, które ustawiane są w wymaganych pozycjach w zależności od rodzaju przewożonych kontenerów. Masa własna w najlżejszej konfiguracji – 5 050 kg.
Naczepa kurtynowa typu MEGA RYNNA do przewozu intermodalnego (drogą, koleją oraz promami Ro-Ro)
Optymalna rynna do przewozu m.in. stali w kręgach. Wysokość siodła w wagonie 88 cm.
Skrajnia tunelu P 400. Oznakowanie (kodyfikacja) potwierdzające dopuszczenie naczepy do transportu kolejowego. Pojazd posiada certyfikat zgodności z wymaganiami UE – CoC (Certificate of Conformity), certyfikat XL wg EN-12642 a także certyfikaty na przewóz: napojów, opon, stali w arkuszach i kręgach. Masa: ~7 300 kg
Naczepa wywrotka stalowa typu half-pipe 26 m3 NW3S26SHPKSL48.
Niewątpliwym atutem wywrotki jest szeroki wachlarz konfiguracji elementów wyposażenia podwozia i nadwozia. Można wybierać pomiędzy stalowymi i aluminiowymi: obręczami kół, zderzakiem tylnym, zbiornikami powietrza, siłownikami hydraulicznymi dwóch wiodących producentów, typem nóg podporowych, rodzajem oświetlenia: żarówkowym lub LED. Manualnie lub automatycznie otwierany dach. Masa własna wywrotki o kubaturze 26m3: 5 530 kg w najlżejszej konfiguracji.
Komentarze