Angola, Kongo, Zambia, Tanzania, Kenia, Etiopia i Dżibuti, ponad 11 000 kilometrów w dwóch Iveco Daily 4×4 w prawie 60 dni. Tak wyglądała druga edycja wyprawy “Daily4Africa”, zorganizowanej przez IVECO i Taurinorum Travel Team.
Inicjatywa Daily4Africa ma pomagać w promocji i wzmacnianiu przekazu o bezpieczeństwie i prawidłowym zachowaniu na drogach, które są głównym tematem komunikatu kierowanego przez IVECO. Wyprawa, która wyruszyła w połowie września z Luandy w Angoli, dotarła do miasta Dżibuti w Republice Dżibuti, przebywając siedem krajów w Afryce i zatrzymując się u głównych dealerów IVECO na tym terytorium. Na każdym etapie organizowano prezentację pojazdu dla przedstawicieli głównych mediów, klientów i opinii publicznej, łącznie z jazdami testowymi.
Cała ekspedycja została udokumentowana na filmie i zdjęciach, Zostały one opublikowane na specjalnej stronie internetowej www.daily4africa.com.
Przybycie do Dżibuti wiązało się także z możliwością udziału w oficjalnym otwarciu nowego obiektu „Al Ghandi” – jednego z najważniejszych dealerów marki na Bliskim Wschodzie.
– „Będąc ważnym uzupełnieniem kompleksowej sieci dystrybucji IVECO w Afryce, ta ostatnia inwestycja potwierdza rosnące znaczenie tego terytorium dla spółki” – skomentował Luca Sra, Dyrektor Sprzedaży Iveco na Afrykę i Bliski Wschód.
Daily 4×4 to pojazd odpowiedni do wszelkich możliwych zadań nawet w najtrudniejszym terenie. Jego podwyższone podwozie zapewnia kierowcy doskonałe pole widzenia, co stanowi znaczącą przewagę w sytuacjach, gdy jazda w terenie może oznaczać całkowity brak wyznaczonej drogi. Kąt natarcia wynoszący 50°, kąt rampowy do 30°, kąt zejścia do 41° oraz głębokość brodzenia na poziomie 660 mm potwierdzają, że pojazd jest w stanie dotrzeć wszędzie.
Sercem Daily 4×4 jest silnik F1C z czterema cylindrami w rzędzie, co łącznie daje 3-litrową pojemność silnika i moc 146 KM oraz moment obrotowy 350 N/m przy 1400 do 2600 obr./min. Daily 4×4 jest dostępny w dwóch wersjach dopuszczalnej masy całkowitej (3,5 t i 5,5 t) z długim lub krótkim rozstawem osi (3050 mm lub 3400 mm). Może być również wykonany w wersji z kabiną dzienną lub kabiną załogową. Wersja 3,5 t charakteryzuje się dopuszczalnym obciążeniem osi przedniej 2250 kg i osi tylnej 2800 kg, podczas gdy dla wersja 5,5 t jest to odpowiednio 2450 kg i 3700 kg.
Komentarze