Volvo FL jest dostępne także w wersji z napędem na cztery koła, zdolnej do pokonywania śliskich, stromych i nierównych nawierzchni. Sprawdza się jako pojazd specjalny lub jako samochód serwisowy w kamieniołomie czy na terenie budowy.
Kompaktowe wymiary, wysoki poziom komfortu i duży moment obrotowy to cechy, dzięki którym Volvo FL wtapia się w intensywny ruch uliczny. Dzięki napędowi na wszystkie koła i zwiększonemu prześwitowi jest równie skuteczne na asfalcie, jak i na wyboistych drogach żwirowych.
– „Wielu naszych klientów jest w swojej pracy narażonych na częste zmiany warunków atmosferycznych i drogowych. Volvo FL z napędem na cztery koła charakteryzuje się uniwersalnością umożliwiającą mu wykonywanie zadań na wymagających nawierzchniach, które w przeciwnym razie wymagałyby wykorzystania odrębnego pojazdu” – mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.
Volvo FL 4×4 poradzi sobie także w kopalni odkrywkowej bądź na placu budowy w zatłoczonym śródmieściu. Dzięki dostępności w wariancie o DMC do 16 ton, ma nie tylko dużą ładowność, ale także może służyć jako platforma pod betonomieszarkę, podnośnik koszowy czy żuraw.
– „Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4×4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4×2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia – 25 stopni – co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein” – dodaje Pernilla Sustovic.
Volvo FL 4×4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy).
Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.
Dane techniczne Volvo FL 4×4:
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 12 do 16 t
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego: 25 t
Maksymalny prześwit z oponami 11R22.5: Oś przednia: 329 mm; Oś tylna: 319 mm
Kąt natarcia 25 stopni
Koła i opony: 275/70R22.5, 10R22.5 lub 11R22.5
Kabiny: Kabina dzienna, Kabina komfort, Kabina załogowa
Silniki: D8K 250 KM, D8K 280 KM
Skrzynie biegów: Manualna 6-biegowa, Automatyczna 6-biegowa (opcja)
Komentarze