Nowa Elektryczna Hybryda Volvo po raz pierwszy realizuje regularne przewozy. Autobus będzie jeździł trasą Innovation Route 109 w Hamburgu, w Niemczech. Rozpoczęcie innowacyjnego systemu przewozów zbiegło się z otwarciem trasy Innovation Route 109.
Trasa będzie wykorzystywana przez Hamburger Hochbahn AG (Hochbahn), przedsiębiorstwo odpowiedzialne za transport publiczny w Hamburgu, do przeprowadzenia testów porównawczych z zakresu innowacyjnych technologii napędowych w surowych warunkach codziennej pracy.
W Hamburgu od 2020 roku po mieście mają poruszać się jedynie bezemisyjne autobusy. Oprócz trzech Elektrycznych Hybryd Volvo 7900, na trasie będą również testowane hybrydowe autobusy Volvo z silnikiem diesla, wraz z autobusami z akumulatorami i ogniwami paliwowymi od innych producentów.
– „Jesteśmy zachwyceni tym, że nasza nowa elektryczna hybryda będzie poruszać się po trasie Innovation Route 109. Dla nas elektryczne autobusy hybrydowe przedstawiają aktualną, szczytową fazę współpracy z Hamburger Hochbahn AG” – powiedział Olof Persson. – Razem osiągnęliśmy nasz wspólny cel, czyniąc transport publiczny bardziej efektywnym, cichym i bardziej zrównoważonym. Będziemy kontynuować naszą współpracę w Hamburgu w zakresie zrównoważonych, cichych pojazdów.” – dodał.
Trasa Hochbahn – Innovation Route 109 będzie obsługiwana niemal wyłącznie przez autobusy z innowacyjnymi technologiami napędowymi. Różne rodzaje i tryby napędów dla zrównoważonych autobusów przyszłości będą testowane równolegle i w takich samych warunkach. Konwencjonalne autobusy z silnikiem diesla będą również wykorzystywane na trasie jako odniesienie w naukowym porównaniu innowacyjnych koncepcji napędowych.
Trasa Innovation Route 109 biegnie od Terminalu Autobusów Elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf. Około 10-kilometrowa trasa jest odpowiednia dla elektrycznych hybryd Volvo, które są wyposażone w technologię "plug-in" pozwalającą pokonać na elektrycznym napędzie co najmniej siedem kilometrów. Ładowanie odbywa się w dwóch terminalach autobusowych.
Dzięki najnowszym pojazdom Hochbahn rozszerza swoją flotę laboratoriów na kółkach badających nowoczesne technologie napędowe do około 65 pojazdów.
Ładowanie elektrycznej hybrydy Volvo 7900 odbywa się na końcowym przystanku za pomocą pantografu, który jest zintegrowany ze stacją ładowania. Kiedy autobus zostanie zaparkowany pod masztem ładowania, pantograf, po naciśnięciu przycisku przez kierowcę, jest obniżany do dwóch szyn służących do ładowania, które znajdują się na dachu pojazdu. Cały proces ładowania trwa jedynie sześć minut. Litowo-jonowy żelazowo-fosforanowy akumulator dostarcza silnikowi elektrycznemu (150 kW) mocy. Autobus przejeżdża co najmniej siedem kilometrów tylko na zasilaniu elektrycznym, zanim włączy się agregat diesla Euro 6. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zostało zaplanowane na początek 2016 roku.
Komentarze