Jubileuszowa ciężarówka ze Scania Fleet Management

, 12 stycznia 2015, 13:30

Pod koniec 2014 roku Scania dostarczyła stutysięczny pojazd wyposażony w aktywny system łączności z serwisem FMS. Stutysięczny pojazd z systemem został przekazany firmie Emil Eggers AG.

FMS umożliwia on zdalne zbieranie informacji o bieżących parametrach i stanie pojazdu. Jest oferowany w standardzie w większości krajów Europy oraz na głównych rynkach Azji i Afryki. Został wprowadzony w 2011 roku.

– „System jest na rynku od kilku lat i osiągnęliśmy „masę krytyczną”, która przyspieszy jego rozwój. Obecnie 95% użytkowników zaakceptowało naszą ofertę aktywowania łączności. Nasz cel, czyli 100% aktywacji jest w zasięgu ręki.” – powiedział Mattias Lundholm, dyrektor Scania Connected Services and Solutions.

Wszyscy użytkownicy pojazdów Scania na określonych rynkach mogą na życzenie połączyć swoje samochody z serwisem za pomocą FMS. W ramach pakietu podstawowego odbywa się to bez ponoszenia dodatkowych opłat. Najczęściej łączność wykorzystywana jest w ramach zdalnej diagnostyki oraz coachingu kierowców. Jeśli klient sobie tego życzy, serwis uzyskuje dostęp do informacji o pojeździe, istotnych dla dyspozycyjności i wydajności przewozów.

– „Coaching kierowców jest ważnym narzędziem zrównoważonego rozwoju. Zwiększa zyski, a zarazem bezpieczeństwo jazdy” – podkreśla Mattias Lundholm – „Kształcąc kierowców, monitorując dzień po dniu ich wyniki zużycia paliwa oraz styl jazdy można wiele zyskać. Uwidacznia się to w bilansie przedsiębiorstwa, także w formie oszczędniejszego wykorzystywania jego zasobów.” – dodaje.

Oprócz pakietu podstawowego Scania proponuje liczne usługi, które częściowo lub w całości bazują na łączności z pojazdami. Na przykład regularnie aktualizowane informacje o położeniu pojazdu, które przewoźnik może śledzić na swoim komputerze. Innym przykładem jest automatyczne zarządzanie danymi z tachografu.

– „Mamy bardzo dobre doświadczenia z użytkowania systemu łączności, który oferuje Scania.” – mówi Michael Egger z Emil Egger AG – „Jest cennym uzupełnieniem dla innych systemów wspierających zarządzanie flotą. Ma istotny wkład w zwiększanie dyspozycyjności i redukcję kosztów. Pojazdy włączone w system są bardziej wydajne. Działając na terenie całej Szwajcarii, przy licznych przewozach na długich dystansach nie mogliśmy zignorować tej szansy.” – dodaje.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!