Mercedes-Benz podsumował rekordowy rok

, 23 stycznia 2015, 12:39

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2014 roku obroty w wysokości 3 170 mln PLN, co oznacza wzrost o 13,3% w porównaniu do 2013 roku.

W 2014 roku Mercedes-Benz po raz czwarty z rzędu pobił roczny rekord sprzedaży i dostarczył więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej – w ręce klientów trafiło 1 650 010 aut, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Miesiąc w miesiąc notowano wzrosty liczby dostaw. Ubiegły grudzień okazał się najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy (163 171 sztuk, +17,2 proc.), podobnie jak ostatni kwartał ub. roku (454 854). Na polskim rynku zarejestrowano historyczny rekord: 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych).

W roku 2014 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 55.682 pojazdy, co oznacza wzrost o 16,5%.

Samochody dostawcze

Na rosnącym rynku rósł też Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 4213 sztuk w ubiegłym roku do 4494 w 2014. W największym stopniu przyczyniły się do tego samochody średniego segmentu – Vito, a także następca Viano – Klasa V. Rejestracja tych pojazdów wzrosła o niemal 20% – z 877 do 1084 sztuk. Mimo wprowadzenia do sprzedaży dopiero w drugiej połowie roku, sukcesem było 187 zarejestrowanych Klas V. Wynik jest także bardzo dobry dla Vito, mimo że nowy model debiutował dopiero na sam koniec roku. Pojazdy Mercedesa z tego segmentu zwiększyły swój rynkowy udział do 14,92%. Sprzedaż nowego Sprinter wzrosła z 2.843 do 3.011 sztuk (o 5,91%).

– „Liczymy na dalsze wzrosty rynku, choć zapewne nie tak duże jak w ubiegłym roku, co było m.in. efektem tzw. „kratek”. Jesteśmy przekonani, że dobre wyniki przyniesie pierwszy pełny rok sprzedaży Nowego Vito, jako pioniera w zakresie ekonomii, bezpieczeństwa i funkcjonalności. Polską premierą roku będzie Marco Polo (zaprezentowane wcześniej w Niemczech), czyli rekreacyjna wersja Klasy V. Oba modele zostaną zaprezentowane podczas zawodów Ironman 70.3 w Gdyni, dla których oficjalnym samochodem jest właśnie Klasa V. Pojazdy te są dopasowane do potrzeb osób prowadzących aktywny tryb życia, a ceniących sobie jednocześnie komfort i życie rodzinne. Zdecydowanie chcemy promować kwestie bezpieczeństwa na drodze, gdzie jesteśmy pionierem licznych rozwiązań, takich jak choćby Asystent Bocznego Wiatru. Dla nas jako producenta samochodów jest to szczególnie ważny temat, ze względu na wciąż wysoką liczbę ofiar wypadków drogowych.” – mówi  Christoph Stemmer, Dyrektor ZarządzającyMercedes-Benz Vans.

W 2014 roku kontynuowano program „Van Service Center”, zakładający podniesienie jakości usług dla pojazdów dostawczych przy zachowaniu przystępnego poziomu cen. W ramach programu oferowano klientom korzystną ofertę produktów i usług serwisowych, m.in. „Pogwarancyjne pakiety serwisowe”, obejmujące podstawowe czynności przeglądowe i eksploatacyjne (np. wymiana oleju czy klocków hamulcowych).. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszył się organizowany już po raz drugi cykl imprez pod nazwą Van Service Center Patrol. W 2014 roku wprowadzono również produkt umożliwiający właścicielom samochodów dostawczych Mercedes-Benz dodatkową ochronę przed kosztami nieoczekiwanych napraw po upływie 2-letniej ochrony gwarancyjnej – dzięki Pakietowi Gwarancyjnemu Van lub Pakietowi Komfort Van klient zyskuje możliwość pokrycia kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym nawet do 5-ego roku eksploatacji włącznie.

W 2014 sprzedaż Oryginalnych Części Mercedes-Benz wzrosła o prawie 4%. Szczególnie wart podkreślenia jest rozwój sprzedaży fabrycznie regenerowanych części z linii EconomyLine. W 2014 roku dość mocno marka rozwinęła ofertę opon i kół kompletnych do pojazdów dostawczych, odnotowując ponad 40% wzrost sprzedaży. W ramach programu BestParts kontynuowany był rozwój programu profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych do warsztatów nieautoryzowanych w kolejnych serwisach.

Samochody ciężarowe

To był także bardzo dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Firma odnotowała rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton. Podczas gdy rynek pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów wzrosła z 2577 do 2737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16% do 18,3%, co jest historycznym wynikiem.

Tradycyjnie, fundamentalny wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2300 zarejestrowanych pojazdów). Natomiast największe wzrosty odnotowały ciężkie podwozia – o niemal 20% więcej niż w 2013, ponad 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana pozycja nowego Actrosa. Po raz pierwszy na wynik wpłynął zdobywający popularność i wielokrotnie nagradzany Arocs oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego.

W segmencie 6-16 ton  co piąty rejestrowany w Polsce pojazd okazał się Mercedesem – wzrost udziałów o ponad 4 proc. Łącznie zarejestrowanie 3065 pojazdów ciężarowych >6T dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5%. Przyniosło to drugie miejsce, ze stratą do lidera nie całych 100 sztuk.

Technologicznym wydarzeniem roku była prezentacja pojazdu przyszłości – Future Truck 2025. Jest to pierwsza na świecie autonomiczna ciężarówka. Nie tylko dostosowuje ona prędkość i odległości do warunków drogowych – trzyma się także sama wyznaczonych, nieraz krętych pasów ruchu, a nawet ustępuje drogi mijającym ją pojazdom uprzywilejowanym.

Wraz z fundacją Trucker’s Life, Mercedes-Benz Polska rozpoczął program budowy otwartych siłowni dla kierowców ciężarówek. Sześć takich obiektów już powstało przy stacjach benzynowych przy najważniejszych drogach w kraju, zaś w najbliższym czasie planuje się  stawiać kolejne.

Coraz większym zainteresowaniem klientów cieszyła się oferta pogwarancyjnych pakietów serwisowych, obejmujących podstawowe czynności przeglądowe w stałej, atrakcyjnej cenie. Kontynuowaliśmy również program „Ty dbasz o Mercedesa, Mercedes dba o Ciebie”,  w ramach którego kierowcy samochodów ciężarowych otrzymywali upominki przy wykonywaniu napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mercedes-Benz. W ciągu roku w Stacjach zorganizowano  cykl spotkań z klientami, podczas których mogli m.in. zapoznać się z pełną ofertą serwisową oraz obejrzeć dynamiczny pokaz „modelowej” naprawy samochodu ciężarowego.

Plany na 2015

„W nadchodzącym roku nie planujemy większych premier. Paleta naszych samochodów ciężarowych została w pełni odświeżona i bardzo dobrze przyjęta przez rynek, co potwierdzają wyniki. Dlatego w 2015 chcemy się skupić na ofercie około sprzedażowej – wynajmie długoterminowym Charterway, czy atrakcyjnych ofertach leasingowych. Stawiamy też na promocję telematyki, a zwłaszcza systemu FleetBoard, oferując jednocześnie związane z nim nowe rozwiązania.  Planujemy także dalszy rozwój programu Fuel Duel (dawniej EcoBestia), w ramach którego aktualni i potencjalni klienci mają okazję porównać spalanie w swoich pojazdach innych marek, ze spalaniem w odpowiednikach Mercedesa. Dotychczas wygrywaliśmy zdecydowaną większość takich pojedynków, co bez wątpienia przyczyniło się do rynkowego sukcesu." – mówi Rajewski.

W 2015 roku Mercedes-Benz Polska będzie kontynuować optymalizację jakości sieci dealerskiej, przy jej jednoczesnym dalszym rozbudowywaniu. Powstaną nowe obiekty w podwarszawskich Jankach (jedyny w Polsce salon dedykowany wyłącznie sprzedaży i serwisowi samochodów dostawczych) i w Gorzowie Wielkopolskim.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

89.72.131.*, 27 stycznia 2015, 21:18 0 0

brawo

Odpowiedz